אחד מ-10 אנשים משקר ברשתות חברתיות

יום ה', 26 בינואר 2017

 

אנשים פונים לרשתות חברתיות כדי להשוויץ בפני חברים, לאסוף לייקים רבים ככל האפשר וכדי להרגיש טוב עם עצמם. אבל במהלך מסע זה לתיקוף חברתי אנשים משחקים עם האמת ומייפים את חייהם. מחקר חדש של מעבדת קספרסקי מראה כי אחד מ- 10 אנשים מכופף את האמת ברשתות חברתיות כדי לגרום ליותר אנשים להגיב בלייק לפוסטים שלו. המחקר גם מראה כי במרדף אחר הלייק, סביר יותר שגברים יוותרו על  הפרטיות שלהם לעומת נשים. אחד מ- 10 גברים (9%) יפרסם תמונה שלו בעירום בהשוואה ל- 5% בלבד מהנשים, ו- 13% מהגברים יפרסמו תמונה של החברים שלהם בלבוש חושפני.

כדי למשוך תשומת לב ולהבטיח מספר משמעותי של לייקים, אחד מ- 10 (12%) יציג מצג שווא כאילו הוא נמצא במקום כלשהו או עושה משהו שהוא לא לגמרי נאמן למציאות. נתון זה מטפס ל- 14% בקרב גברים, דבר שיכול להצביע על כך שרבים מעדיפים לקבל תשומת לב במדיה החברתית מאשר לשתף ייצוג מציאותי של חייהם.

המחקר חושף כי גברים רגישים לגבי כמות הלייקים שהם מקבלים ברשתות חברתיות. במצוד שלהם אחר לייקים, הם בעלי סבירות גבוהה יותר מנשים לחשוף משהו מביך או חסוי אודות שותפים לעבודה, חברים או מעסיקים. כך, 14% מהגברים אומרים כי יחשפו משהו חסוי אודות חבר לעבודה, בהשוואה ל- 7% מהנשים. 13% מוכנים לפרסם משהו חסוי אודות המעסיק שלהם, ו- 12% יחשפו משהו מביך אודות חבר – בהשוואה ל- 6% בקרב נשים.

גברים גם מתאכזבים אם הם לא מקבלים את כמות הלייקים שקיוו לה – 24% דואגים שמספר קטן של לייקים לפוסטים שלהם יגרום לחבריהם לחשוב שהם לא פופולאריים, בהשוואה ל- 17% בקרב נשים. 29% מהגברים מודים כי הם מתאכזבים כאשר אדם חשוב להם לא עושה לייק לפוסט.

במצוד אחר לייקים, גברים מוכנים ללכת רחוק יותר מאשר נשים, כשהם מפרסמים דברים אשר מציגים אותם ואת חבריהם באור בלתי מחמיא. על פי ד"ר אסטריד קארלוס, פסיכולוגית מדיה באוניברסיטת ורצבוג, "הנתונים מאוששים את ההנחה שגברים פחות ממוקדים בהרמוניה חברתית ומעדיפים לקחת יותר סיכונים". ואכן, 15% מהגברים הודו כי יפרסמו תמונה של חברים תחת השפעת אלכוהול, בהשוואה ל- 8% מהנשים. 12% מהגברים יפרסמו תמונה של עצמם בלבוש חושפני, ו- 9% מהגברים מוכנים אפילו לפרסם תמונה של עצמם ערומים, בהשוואה ל- 5% מהנשים.