79 אחוזים מהמנהלים טוענים כי תשתית הטכנולוגיה הארגונית אכזבה

יום ב', 26 בנובמבר 2012

 

ישראל, ידועה בכך שמנהלים נוטים לקבל בה החלטות ולהוביל יוזמות עסקיות על סמך תחושות בלבד, על אף שלעיתים מתקבלות בניגוד למגמות שוק או נתונים.

אך מחקר חדש שהוזמן על ידי NetAppהעולמית חושף כי מנהלים בדרג בכיר מבססים את ההחלטות שלהם לפחות בחלקן, על נתונים.

המחקר שהקיף 100 מנהלים בכירים מחברות גדולות בארץ, הראה ש-36 אחוזים אומרים שנתונים חשובים יותר מאינסטינקטים לצורך קבלת החלטות. בנוסף, 39 אחוזים אמרו שנתונים יותר חשובים, אבל באותה מידה כמו אינסטינקטים. 5 אחוזים חושבים שאינסטינקטים יותר חשובים אפילו מנתונים. אף אחד מהנשאלים לא אמר שיש להסתמך רק על תחושות. המחקר נעשה על ידי חברת Vanson-Bourne, חברת מחקר עצמאית.

כל החברות שנשאלו טענו כי נתונים הם חיוניים לתהליך קבלת ההחלטות. אך למרות זאת, כאשר נשאלו ישירות אם קיבלו החלטות אסטרטגיות, מבלי להסתמך על נתונים, 22 אחוזים הודו שהם עושים זאת תמיד או לעיתים קרובות. רק 44 אחוזים, המכירים בחשיבות הנתונים, טענו כי לעולם לא קיבלו החלטות מבלי לבדוק אותם. הסיבה לכך שמנהלים נמנעים מלבדוק את הנתונים היא תשתית ה-ITהארגונית.79 אחוזים מאמינים כי התשתית אכזבה אותם, לעיתים קרובות, במהלך תהליך קבלת ההחלטות שלהם. מהירות גם קריטית למנהלים: 98 אחוזים רוצים לקבל החלטות מהר יותר, מאשר לפני חמש שנים.

"אם מסתכלים קדימה, עסקים צריכים להגיב במהירות גבוהה יותר. חברות שלא יוכלו לעמוד בקצב פשוט יפסידו. ללא דרך קלה וזריזה למאגר הנתונים, תהליך קבלת החלטות של המנהלים עלול להיות שגוי, שכן יתבססו על נתונים לא רלוונטיים", כך אומר שלומי פרייס, מנכ"ל NetAppישראל.

תהליך קבלת ההחלטות האיטי גורם לפגיעה ישירה בעסק. 48 אחוזים מהמשיבים טענו כי הגיעו "אחרונים למגרש" בגלל קבלת החלטות איטית. 41 אחוזים טענו שהם הפסידו הכנסות. 36 אחוזים ראו את מחיר המניה שלהם יורד ו-34 אחוזים הפסידו לקוחות. 25 אחוזים ראו פגיעה במותג שלהם ואחרים סבלו מעזיבה של עובדים או מנהלים. 9 מתוך 10 משיבים אמרו שההתקדמות הטכנולוגית היא הסיבה שהם צריכים לקבל החלטות מהר יותר.

אחת הבעיות העיקריות, עליה הצביע הסקר היא שרק ל-30 אחוזים מהמנהלים יש גישה ישירה לנתונים רלוונטיים לתהליך קבלת ההחלטות שלהם. אחרים נאלצים להסתמך על עובדים או מחלקות אחרות, כדי לקבל את הנתונים. התהליך הזה יכול ליצור מצב שבו הנתונים עוברים ניתוח או סינון לפני שהם מגיעים לדרגי ההנהלה. זה מסביר מדוע 92 אחוזים אומרים שהם משתמשים בנתונים, שאינם מעודכנים כדי לקבל החלטות אסטרטגיות. "תשעה מתוך עשרה מבין הנשאלים אמרו שיש להם תוכניות לשפר את הנתונים שמגיעים אליהם. הם רוצים להפוך אותם ליותר מתאימים, מהירים ויותר קלים לניתוח. בחברת NetApp, אנחנו חותרים לסייע ללקוחות להיות יותר דינמיים בשימוש בנתונים שלהם", אומר שלומי פרייס.