אכזבה מתערוכת CES מעוטת חידושים

יום ג', 13 בינואר 2015

 

vעתונות המקצועית  מציינת כי  בשנים האחרונות תערוכת CESהופכת, לפחות מצד הגישה של של החברות הגדולות, לאירוע קצת חיוור. ההכרזות החשובות בתחום המובייל נשמרות לאירועים בהמשך השנה - ל-MWCבברצלונה, ל-IFAבברלין או לאירועי השקה עצמאיים. כך קל יותר להתבלט (אחרי הכל, CESהוא אירוע הטכנולוגיה הגדול בעולם), ולא צריך למהר ולעבוד אחרי חופשת כריסמס. גם מוצרים שרבים ציפו להם ב-CES, כמו הסמארטפון אקספריה Z4של סוני ושעון חכם חדש מבית סמסונג, לא הופיעו שם.

בסיכומו  של דבר התערוכה הסתכמה במוצרים לבית (כמו מכונת כביסה שמשלבת כיור), הרבה חיישנים והכרזות בנוגע לאינטרנט הדברים, המון טלוויזיות עם מסך קעור, וכמה טלוויזיות סתם.

עם זאת,  התערוכה עדיין ממלאת  את ייעודה העיקרי - לחשוף את המגמות שמגיחות ושייתנו בשנה הקרובה את הטון בעולם הטכנולוגיה והבידור הביתי.

את מרב תשומת הלב תפס הסמארטפון החדש של LG, ה-G Flex 2בעל המסך המעוקל. LGהחליטה לחרוג מטרנד הסמארטפונים המפלצתיים ודווקא הקטינה את הפלקס 2 לממדים שפויים מעט יותר: 5.5 אינץ' לעומת 6 אינץ' בדגם הקודם.

עם זאת, רוב הסמארטפונים שהוצגו מהם מסורבלי תפעול יחסית. אפילו ה-Venue 8החדש של Dellשנחשף בתערוכה, טאבלט דקיק וקל במיוחד, מצריך תפעול מסורבל יחסית.

סמסונג  אכזבה השנה רבים ממבקרי התערוכה כשלא השיקה מוצרי מובייל חדשים, אבל החברה, שמייצרת את משקפי המציאות המדומה Gear VR, הכריזה על שיתופי פעולה עם גופים שונים שייצרו תכנים עבורם. אוהבי הכדורסל יוכלו להתפנק עם שחזור מהלכים מליגת ה-NBAלנגד עיניהם, ואוהבי הסדרות יתקלו פנים מול פנים בזומבי מתוך "המתים המהלכים".

 סמסונג ו-LGהציגו מסכים קעורים חדשים, בעלי איכות תצוגה משופרת, מערכות הפעלה חדשות ותכונות מתקדמות נוספות. שארפ הגדילה לעשות וחשפה טלוויזיה באיכות שמתקרבת ל-8K

וכאמור, בלטה מגמת האינטרנט של הדברים. נאומו של נשיא סמסונג בי קיי יון הוקדש לנושא הזה, והוא הבטיח ש-90% ממכשירי ענקית הטכנולוגיה יהיו מחוברים בתוך שנתיים. חדרים שלמים בביתנים של חברות הוקדשו לעתיד המחובר והמלהיב שהן מתכננות לנו, שבו הכיור יידע מתי יש נזילה ויזעיק את האינסטלטור, והמקרר יארגן משלוח מהמכולת כשנגמר החלב. אלה אינן הבטחות חדשות, ואף על פי שב-CESהשנה הן הושמעו בתדירות כמעט בלתי פוסקת, משהו מהותי עדיין חסר בהן.

cתערוכה הוצגו שלל שעונים חכמים, צמידים חכמים וגאדג'טים לבישים אחרים שכוללים חיישנים ותצוגה. עד כה, לא היה ברור כיצד מצדיק השעון החכם את מחירו, שהגיע במספר דגמים ל-200 ו-300 דולר. ואז באה תערוכת CESוהציגה את הגל הבא של המוצרים הללו: דגמים פשוטים וזולים מבית היוצר של חברות סיניות שונות.