אמזון מסתערת לשוק מחשבי הלוח

יום א', 2 בספטמבר 2012

בימים אלה חברת  אמזון מכריזה על שני דגמים של "קינדל אש",

 7-inch,   אחד עם חומרה חדשה והשני גרסה מעודכנת של הקינדל המקורי.

 מנכ"ל קינדל באמזון ג'ף בזוס הודיע כי למעשה זהו מחשב הלוח הראשון של החברה.

עם ההכרזה החדשה,  אמזון מתכננת להכפיל את חלקה בשוק הטאבלטים 7-inch עם שני הדגמים החדשים.

למרות ספקולציות שאמזון הכינה גרסת 8.9 אינץ גדולה או 10, החברה תחשוף רק "אש" חדשה 7

-inch וגרסה מחודשת מעט של הלוח המקורי.

אמזון רואה בהכרזות טאבלט אלה שמירה על חלקה בתחרות  בעסקי הלוח, מול תחרות קשה  מצד נקסוס 7 של גוגל כמו גם מיני במחיר נמוך יותר  וקטן יותר מהאייפד של אפל. רואים כאן  אסטרטגיית הרחבה  של עסקי אמזון הרוצה לשחק תפקיד משמעותי יותר בעולם הצרכני הנייד.

אמזון זינקה אל השוק הטאבלטים לפני שנה עם "אש קינדל", עם תג מחיר 199 $. תג המחיר האטרקטיבי, יחד עם גישה לתכנים של אמזון, ומקום מובלט בעמוד הבית של הקמעונאית המקוונת  יקדמו מכירותיה של זו הרוצה  בסופו של דבר להיות שחקן לוח מספר  2,  מאחורי אפל.

בניגוד ליצרני ציוד אחרים, אשר יוצרים את הרווח ממכירת החומרה אמזון "קינדל אש" רואה עצמה כחנות אחרת -  של תכנים שצרכנים יכולים לקחת איתם לכל מקום שהם הולכים. כתוצאה מכך, אמזון תוכל  להציע את הטבלט במחיר נמוך. החברה יכולה לעשות את ההבדל  לטובתה בשילוב תכני ספרים, תקליטורי DVD, ומוצרים אחרים דרך הלוח.