אפל רוצה להפיק ולשדר טלוויזיה

יום א', 31 בינואר 2016
נראה  כי הרעש סביב גידולה של רשת נטפליקס - וגם כניסתה בחצי רגל למדינת ישראל - עוררו חברות ענקיות נוספות לבקש לחדור לתחום זה של יצירת ושידור  תכנים.
 
אפל, ענק ההיטק קליפורניה מבוססת קופרטינו, כבר מדברת עם מפיקי טלוויזיה ואולפנים על יצירת תוכניות שהיא תציע  באופן בלעדי ללקוחות iTunes.
 
המופעים שיוכנו יכולים להיות גם חלק מסוג כלשהו של הנפקת טלוויזיה בכבלים כפי שרמזו באפל.
 
נוף הטלוויזיה השתנה באופן דרמטי בשנים האחרונות, עם אמזון ונטפליקס משחקים תפקיד מפתח. שתי החברות מאפשרות לצופים לעקוף את הכבלים על ידי הזרמת סרטים ותוכניות ברשת. ושתיהן עשו גישושים אצל האולפנים המסורתיים, לשתף הנפקות תוכן שלהן עם תוכניות מקוריות ופופולריות.
 
כבר יש להן הישגים. מוקדם יותר החודש, "מוצרט בג'ונגל" של אמזון זכה בשני פרסי גלובוס זהב.  "קימי מידט Unbreakable" של נטפליקס הוא רק אחד מהיצע של מופעים ידועים, הכולל "בית הקלפים", שבעצמו מנצח בקטגוריה של תכנית טלוויזיה הטובה ביותר בגלובוס זהב, בשנת 2015.
 
במקרה של אמזון, מופעים מקוריים שלה שזורים בשירות המנוי. אם אפל תיכנס למשחק, תוכן הבלעדי משלה יכול להיות הרחבה של שירות iTunes שלה וקידום  למכירות של מכשירי iPhone, iPads וטלוויזיות אפל.
 
לפי דיווחים אדי קיו, אדריכל הבידור הראשי של אפל, ורוברט Kondrk, סמנכ"ל תוכן iTunes, משוחחים עם מנהלים בהוליווד על היוזמה המוצעת. השיחות החלו בסוף השנה שעברה, אך עדיין לא נחתמו הסכמים.
 
אפל  כבר מנסה לפתח שירות טלוויזיה ייעודי בשנים האחרונות, אך נתקלה באתגרים בעסקאות עם ספקי תוכן.
 
iTunes יכולה לספק את השדה התקין. בעלי המכשיר של אפל יוכלו להשתמש ב- iTunes לרכישת מוסיקה, סרטים וקטעי וידאו, יישומים, ספרים ותוכן אחר.
אפל סירבה להגיב על הידיעות הללו.