ארבעה כללים שחייבים לקרוא לפני הרכישה באינטרנט

יום א', 15 בפברואר 2015

 

 

"צרכנים הרוכשים בזירת אתרי המכירות באינטרנט במהלך הולנטיינז הינם מטרה לפושעי סייבר" אומר שלומי בן אמו, מנהל תחום סייבר  בחברת MadSec המתמחה באבטחת מידע, "אנו צופים עליה במספר התקפות הסייבר סביב העולם, אשר נובעות כתוצאה מעליה ניכרת בהוצאות הצרכנים דרך האינטרנט ובמשתמשים פעילים בקרב אתרי היכרויות ואתרי מסחר מקוון".

על פי ממצאי National Retail Federation המאגדת את החברות Target, Wall Mart ורשתות גדולות אחרות בעולם, סכום הכסף שצרכנים ביזבזו בקניית מתנות דרך רשת האינטרנט בולנטיינז דיי, שבר את שיא הרכישות של קודמיו ועמד על כ-18.9 מיליארד דולר. למעשה, צרכנים הרוכשים מתנות באינטרנט ביום זה מבזבזים בכ-40% יותר מצרכן אשר מבצע קניות אלה לא דרך האינטרנט.

חברת MadSec ממליצה על מספר צעדים חשובים שיעזרו לכם לא ליפול קורבן לפושעי הסייבר:

1)      וודאו כי אתם מבצעים רכישה מאתרים מוכרים בלבד, משתמשים בסיסמאות מורכבות ונמנעים משמירה על המחשב האישי של פרטי כרטיס האשראי.

 

2)      פתחו מיילים ממקורות ידועים בלבד - ביום זה ובחגים בעיקר, אם כי חשוב לציין שגם בכל ימות השנה, פושעי סייבר מקדישים מזמנם בשליחת מיילים מזוייפים (Phishing) שמזוהים כקבלה לרכישה שהתבצעה לאחרונה.

גורם זדוני מנצל את תקופות לחוצות אלה ושולח מיילים מטעם אתרי קניות פיקטיבים המכילים קבלה לכאורה אודות רכישה באתר אך כאשר הצרכן יפתח את המייל תתבצע הורדה והפעלה של קובץ זדוני שיאפשר שליטה מרחוק על מחשבו וגניבה של מידע אישי ורגיש.

חשוב לא לפתוח מיילים ממקורות לא ידועים, גם אם כותרת ההודעה עוסקת בקבלה על רכישה שבוצעה.

3)      אל תשתפו את סיסמתכם – אף אחד, לעולם, לא יבקש מכם את סיסמתכם לשום מטרה.

 

4)      מומלץ לא להשתמש באימייל של העבודה, אלא במייל פרטי. המייל של העבודה מכיל מידע אודות אופן האימות שלך בארגון.