ביומטרית קול – הזיהוי החדש

יום א', 20 במרץ 2016

 

 

פיתוח טכנולוגי חדש מתגייס למלחמה בהאקרים ולזיהוי אישי.

TalkTalk    מאפשרת ללקוחותיה לגשת לחשבונות שלהם באמצעות זיהוי קולי, מספר חודשים לאחר מתקפת סייבר גדולה שסיכנה את פרטיהם האישיים של מאה אלף לקוחות.

במקום השיטה המקובלת לבקש לקבל פרטים אישיים כגון שם הנעורים של  אמא, אנשים שמצלצלים למוקד תמיכת הלקוחות של החברה יוכלו לאשר את זהותם באמצעות טכנולוגיית זיהוי ביומטרי שמכירה את המאפיינים של קולם.

כאשר נרשמים לתוכנת שירות הלקוחות של TalkTalk, מתבקשים לחזור על הביטוי שלוש פעמים, כאשר לאחר מכן נעשה שימוש כדי לבנות תוכנית של הקול של הלקוח.

TalkTalkאומרת כי  טכנולוגיית זיהוי קולי היא אחת הדרכים הבטוחות ביותר כדי לאמת את זהותו של הדובר, הכרה עם יותר מ-100 היבטים שונים של קול האדם כוללת את צורת ומבנה הגרון שלהם ומערות אף. כמו כן, החברה הודיעה כי היא תזרז פעילות בתחום שירות לקוחות.

הבנקים בבריטניה כבר החלו בהחדרת טכנולוגיית זיהוי קולי אבל TalkTalkאומרת כי הינה הראשונה מחוץ למגזר הבנקאי לעשות זאת. "צורות השקת המוקד של TalkTalk  מתבטאת גם בשיפור חוויית הלקוחות והאסטרטגיה ארוכת טווח של הארגון כדי להבטיח  לקוח מאובטח ככל האפשר." 

אימות ביומטרי נתפס כדרך-חשובה יותר ויותר כדי לאבטח פרטי הלקוחות ובלעדיו יש  צורך לזכור סיסמות רבות ושונות. אמזון לאחרונה רשמה פטנט על דרך לאמת תשלומים באמצעות תמונות סלפי, שבו תוכנה סורקת את פניו של המשתמש כדי לאשר את זהותם.