בפולין מעוניינים בקשרי סחר אלקטרוני עם ישראל

יום ה', 16 באפריל 2015

 

מאת טל הרמלין , נספח כלכלי- ורשה, פולין 

איגוד החברות לסחר מקוון באינטרנט  בפולין מעוניין בקשרים עם חברות ישראליות.

תחום המסחר המקוון בכל נגזרותיו כבר מזמן הפך לערוץ חיוני לכל חברה, המחפשת להרחיב את קהל לקוחותיה ואף מאפשר, לעתים, לייצר קשר קרוב ורציף יותר מול הלקוח.

השוק הפולני, המאופיין בתחרות מחירים אגרסיבית מאוד, נהנה, גם כן, מפריחה במרחב זה, הן מצד רבבות של חנויות וספקי שירות, המציעים את מרכולתם והן מצד לקוחות מתוחכמים, המבינים את יתרונות ערוץ זה.

כמעט כל חברה ישראלית, הפונה אלינו לנספחות מקבלת מאיתנו, כהמלצה ראשונה, טרם קבלת ההחלטה על בחינת כניסה לשוק המקומי, לשוטט באתרי האינטרנט השונים וזאת כדי ללמוד קצת יותר על מגוון המוצרים הקיימים בשוק (של מתחרים ושל שותפים פוטנציאלים) והן מצד מחירים, שיטות מסחר וכו'. ניתן למנות בין האתרים המובילים את האתרים Allegro, Ceneo, שהם מעין Ebay/Amazon הפולנים, וכן חנויות אינטרנט, המוכרות כמעט הכל, כגון Merlin. ויש כמובן אתרים ממוקדי תחום כגון Otomoto, שהוא זירת המסחר המובילה לרכבים משומשים.

לעתים, ניתן אפילו ללמוד על ההתנהגות הצרכנית. כדוגמא, ניתן לציין את השוני בשיטות התשלום המקובלת במדינה. אם בישראל, כל אתר אינטרנט יציע לכם כאפשרות ראשונה לשלם דרך כרטיס אשראי, בפולין, עד לא מזמן, שיטת התשלום הנפוצה ביותר הייתה העברה בנקאית. חשבתם לפנות לקהל פולני ולא זיהיתם זאת, ייתכן שהיה לכם קשה לשכנע לקוחות לבצע את הרכישה. מודל זה הולך ומשתנה בשל הגברת השימוש ע"י כרטיסי אשראי בידי הפולנים.

לאחרונה יצרה הנספחות קשר עם איגוד המסחר המכוון הפולני – E-Commerce Polska, איגוד מסחרי המקדם את ענייני המסחר המכוון בשוק המקומי. הארגון מקדם בשוק המקומי מגוון נושאים, אך יכול לשמש גם פלטפורמה לחשיפת טכנולוגיות ישראליות מול השחקנים המובילים בתחום. בין היתר, הארגון מפרסם דו"ח שנתי על התחום בפולין, לעיונכם בקישור הבא. כמו-כן, הארגון מקיים באופן שותף מפגשים עיסקיים וישמח לשת"פ גם עם חברות ישראליות.

לקראת האירוע השנתי של הארגון המתקיים ב-18 ביוני, הצענו לארגון לבחון השתתפות של דוברים מישראל. הנושא המרכזי השנה הוא Omni-channel Approach  . כלומר, גישה של סחר רב ערוצי.