גישה כוללת לפתרונות ניהול

יום א', 19 באפריל 2015

 

  בעוד שבעבר ה-CRM היה ליבת הפעילות השיווקית, ניהול השיווק דורש כיום כיסוי נרחב יותר של תחומים ותוכנות.  מדובר בניהול קשת רחבה של פתרונות, כולל כלי שיווק למובייל, במדיה חברתית, במייל, ניהול קמפיינים  ,Marketing Resource Management  ועוד.

  המגמות והשינויים הבולטים בתחום השיווק שרלוונטיים לטכנולוגיה הם: הקשר המתהדק בין מנהלי השיווק לטכנולוגיה, הדרישה מאנשי השיווק להתמודד בתחרות גדולה בהרבה מבעבר, התרחבות מואצת של מספר וסוגי כלי השיווק הממוחשבים, התגברות הדרישה מהמנמ"ר להביא ערך עסקי מהטכנולוגיה, תופעת ה-Shadow IT, התרחבות המחשוב הנייד, מחשוב הענן ובמיוחד הרישות החברתי שהופך למרכיב מרכזי בתהליכי השיווק, מידע מיקום, BI, ביג דאטה ואין ממורי.

  תועלות פתרונות ניהול השיווק, כוללות מבט כולל וניהול מרוכז של השיווק, שיפור היעילות התפעולית שלו, צמצום עלויות וטיפול שיטתי, שמסייע למיצוי ההשקעות של הארגון ולתכנון מושכל, שיביא לתוצאות מירביות.

  נדגיש, כי הפתרונות שמיועדים לנהל את מכלול או מרבית תוכנות השיווק שקיימות בארגון, מאומצים לעתים על ידי אנשי  השיווק, באופן בלתי מתואם עם המנמ"ר (Shadow IT), כאשר דרך מרכזית לכך כיום, היא באמצעות שרותי ענן.  לכן, יוזמה מצד המנמ"ר לתיאום ושיתוף פעולה,תביא תועלת מעשית לכולם.

  מצד שני,למנהל ה-ITשירצה להיכנס לתחום, ממתינים כמה אתגרים שיהיה עליו לצלוח בדרך, בהם פרטיות הלקוח והמודעות הגוברת אליה, חוסר ידע מעמיק בשיווק כמו גם של מנהל השיווק בטכנולוגיה, התרחבות הטכנולוגיות בתחום ובעיית עקיפת המנמ"ר.

  היקף השוק לפתרונות ניהול שיווק צפוי לגדול, מ-20.2 מיליארד דולר ב-2014 ל-32.3 מיליארד דולר עד 2018 (IDC).

  לסיכום - מומלץ להתעמק בנושא הכלים הממוחשבים  לניהול השיווק, בשיתוף עם מנהל השיווק, בכדי להבטיח הרמוניה פנימית ומיצוי הערך העסקי לטובת הארגון. 

כתבה מלאה תתפרסם בעיתון הדיגיטלי - כניסה דרך האתר)