הוט מאבדת לקוחות

יום ג', 12 במאי 2015
מאזן רבעוני  מגלה כי הרווח התפעולי של  חברת HOT ירד ב-7% ברבעון הראשון, 7,000 מנויי טלוויזיה עזבו את  חברת הוט עקב יוקר שירותיה.
 
הכנסות קבוצת התקשורת ברבעון הסתכמו ב-996 מיליון שקל. מספר לקוחות הסלולר שלה צמח ב-84 אלף, אך ההכנסה מכל לקוח קטנה דרמטית בשל המבצעים שיזמה HOT mobile
 
נראה רבעון ראשון חלש לקבוצת התקשורת  HOT עם ירידה כמעט בכל הפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים. החברה המשיכה לאבד ברבעון הראשון של השנה לקוחות טלוויזיה ואינטרנט כמו בכל 2014 ונקודת האור המרכזית שלה היתה הצמיחה המהירה במספר מנויי הסלולר.
 
הרווח הנקי של החברה ברבעון הסתכם ב-29 מיליון שקל לעומת 43 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטוו של 33% על אף ירידה בהוצאות המימון והוצאות המס של החברה. בתוך כך מדווחת HOT על עלייה משמעותית בהשקעות שלה בכל הנוגע לתשתית התקשורת הקווית שלה שהסתכמו ב-242 מיליון שקל ברבעון לעומת 145 מיליון בתקופה המקבילה.

 

HOT סיימה את הרבעון הראשון עם 846 אלף מנויי טלוויזיה, ירידה של 7,000 מנויים ביחס לסוף 2014. מדובר בהמשך המגמה של אובדן מנויי טלוויזיה של HOT שנמשכה לאורך כל 2014. החברה מסיימת עם 712 אלף מנויי אינטרנט, ירידה של 1,000 מנויים ביחס לסוף 2014. לעומת זאת בטלפוניה הקווית גדל מספר המנויים של HOT ב-1,000 ל-672 אלף מנויים. מספר לקוחות הטריפל של HOT גדל גם הוא ב-5,000.

 

 
כאמור, נקודת האור היחסית מבחינת HOT היא בתחום הסלולרי שם המשיכה החברה לצמוח וסיימה את הרבעון עם 1.05 מיליון מנויים – עלייה 84 אלף מנויים בתוך שלושה חודשים. עם זאת ההכנסה של HOT מלקוח סלולר ממשיכה להישחק ועמדה על 57 שקל בלבד – לעומת 69 שקל ברבעון הרביעי – כתוצאה מהמבצעים האגרסיביים שיזמה HOT ובראשם המבצע של 2 קווים ב-40 שקל. מבצע זה בא בתגובה לכניסתה של סלקום לטלוויזיה אך הוא עלה ביוקר גם ל-HOT.