המרוץ לכיסו של הצרכן משתמש הרשת

יום ג', 12 ביוני 2012

חברות המחשוב מצד אחד, כמו גם המפרסמים מצד שני, מחפשים כל דרך כדי להגיע ביעילות אל כיסו של הצרכן.

באחרונה בוצעו שורת מהלכים על ידי חברות מחשבים להשגת יותר חדירה למאווייו של הצרכן וזאת בהתבסס, בין היתר, על הרשתות החברתיות:

בסוף חודש מאי הודיעה אורקל כי היא רוכשת את חברת  Vitrueבעלת הידע המאפשר לחברות לנווט את פרסומיהן במדיה החברתית. המחיר ששולם – 300 מיליון דולר.

בתחילת יוני הוסיפה אורקל לנכסיה את חברת Collective Intellectהמנתחת דעות ותגובות של לקוחות בפייסבוק, בטוויטר ועוד, לגבי חברות שונות.

במקביל, הודיעה חברת Salesforce.comלאספקת שירותי ענן, כי תשלם 689 מיליון דולר עבור חברת Buddy Mediaהמספקת שירותי ניתוח מגמות כדוגמת  Vitrue.

חברת נוספת המשתלבת במהלכים אלה היא Radian6המנתחת ועוקבת גם היא אחר תגובות ברשתות החברתיות, שעבורה משלמת Salesforce326 מיליון דולר.

גם חברת מיקרוסופט מצטרפת למרוץ והודיעה עתה כי גרסה 10 של אינטרנט אקספלורר שתופיע בקרוב יחד עם חלונות 8, תכלול אוטומטית (כברירת מחדל) אפשרות להימנע מניצול מידע על המשתמשים.

באחרונה הודיע נציב הסחר הפדרלי בארה"ב על המלצה לכל חברת תוכנה ורשת חברתית להוסיף בהבלטה את האופציה "אל תעקוב אחרי" (DNT) באמצעותה יוכל המשתמש להודיע כי אינו מוכן שינתחו את תגובותיו ומהלכיו.

מצפים, כי בנוסף למיקרוסופט יאמצו גישה זו גם אפל וגוגל.

גם באיחוד האירופי מכבידים את הביקורת בנושא זה וקובעים כי על בעלי האתרים לשאול במפורש רשות לשם איסוף נתונים אישיים מהמשתמשים.