הנהלת הדואר מציגה תוכנית יומרנית

יום ד', 26 בפברואר 2014

האם יש תקומה לחברת התקשורת  הפיזית הלאומית שלנו?

"חרף המצב שבו נתונה כעת חברת דואר ישראל, ניתן להפוך אותה לחברה מצליחה שמספקת שירותים מתקדמים העונים על צורכי השוק המודרני", כך פותח מנכ"ל דואר ישראל חיים אלמוזנינו את תוכנית ההבראה לחברה, שהגיש לאחרונה לשר התקשורת גלעד ארדן. על התוכנית, שנחשפת  לראשונה ב"כלכליסט", מתנהל בימים אלו משא ומתן בין ועד העובדים לבין הנהלת הדואר.

לדברי אלמוזנינו, "יישום התוכנית המוצעת במלואה עשוי להוביל למפנה חד בנתיב שבו צועדת כעת החברה, ומהפסד של כ?105 מיליון שקל בשנה ב?2013 תוכל החברה להציג בתום חמש שנים ממועד תחילת יישום השינוי המבני רווח של כ?250 מיליון שקל בשנה".

במשרד התקשורת ביקרו את התוכנית וטענו כי היא "לא רצינית, לא מגובה בעבודה כלכלית או בתחשיבים ויש בה פגיעה בשירות, שממילא הדואר לא מצטיין בו". אלמוזנינו מודה כי הנתונים במסמך מבוססים על אומדנים ותחזיות מדואר ישראל ומארגונים אחרים בעולם, שעדיין דורשים תיקוף.

תוכנית ההבראה בנויה על שורה של תנאים שרק אם יתמלאו, הכנסות דואר ישראל יגדלו ב?624 מיליון שקל עד ל?2018 והחברה תעבור מהפסד לרווח. התנאי המרכזי הוא כי בנק הדואר יקבל אישור לנהל פיקדונות נושאי ריבית, להציע הלוואות ללקוחות ולסלוק כרטיסי אשראי. אלמוזנינו מעריך כי פעילויות אלו יגדיל את הרווח התפעולי של הדואר ב?90 מיליון שקל ב?2018.

 

 

 

 

 

 

200 סניפים וסוכנויות ייסגרו

 

תוכנית ההבראה כוללת גם צעדי התייעלות אגרסיביים שצפויים לעורר התנגדות בקרב ועד עובדי החברה: פרישה של 1,000 עובדים וסגירת 50 סניפים ו?150 סוכנויות דואר, כדי להקטין את מצבת העובדים בעוד 160 איש. במקביל מתכוונת החברה לקלוט כ?300 עובדים חדשים. עוד מוצע להפחית את ימי חלוקת הדואר מחמישה ליומיים בלבד ולצמצם כ?490 מתוך 1,620 משרות הדוורים. צעדים אלו אמורים להקטין את ההוצאות ב?255 מיליון שקל עד 2018.