הסינים גילו כיצד להרויח מרשת סחר

יום ד', 2 באוקטובר 2013

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 

חברות רשת רבות בתחום הסחר והרשתות החברתיות לא מצליחות לייצר מודל עסקי נאות ופשוט - להרוויח.

הוא הדין לגבי חלק מן "הגדולות".

עתה באה החברה הסינית TenCent ומגלה כי בשקט היא הפכה לאחת מחברת הרשת והסחר הגדולות בעולם ואפילו עושה כסף טוב.

הההוכחה הטובה ביותר לכך היא כי באחרונה עבר ערך החברה בשוק את סף 100 מיליארד הדולר!

החברה עושה יותר הכנסות ורווחים מפייסבוק למשל עם מחזור מכירות של 4.5 מיליארד דולר ורווח של2.5 מיליארד דולר.

סוד ההצלחה של TenCentהוא המודל העסקי שלה. רוב החברות הרגילות פותחות למעשה את השרותים שלהן בחינם כדי לקבל קהל משתמשים רחב. ואזן מנסות למכור פרסומות על בסיס מאגר לקוחות פוטנציאלי זה.

אבל החברה הסינית הולכת אחרת . היא אמנם פתוחה לכל וכ-800 מיליון סינים משתמשים בשרותיה. אך לאחר זאת באות ההכנסות. החברה מפתחת ומציעה שורה ארוכה של שירותי ערך מוסף בתשלום.

על בסיס הספקת משחקי בסיס חינם מציעים למשתמשים תוספות "ערך מוסף" בתשלום בדמות הרחבות למשחקים,  כלי נשק וירטואלים, והטבות אישיות שונות.

וכך חברת TenCentמכסה 80 אחוז מהכנסותיה משירותי ערך מוסף בתשלום בניגוד גמור  למתחרותיה בעולם מגוגל ועד פייסבוק החיות על הפרסומות.