הצרה של החזרת קניות מקוונות

יום ש', 4 בינואר 2014

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

כמו כל חידוש,  ההתפשטות המהירה של  קניות  באמצעות האינטרנט, הקשר עם הצרכנים,  ואספקת המוצרים עד לבית – יוצרים בעיות לא מעטות.

עתה מתמודד האיחוד הארופי ( כמו גם רשתות אמריקאיות) בבעיה ישנה חדשה – מה לעשות עם ההחזרות הגדולות של מוצרים  שנקנו ברשת?

נמסר כי בשנה שהחלה עתה יקבל איחוד הארופי החלטה מפורשת המחייבת את כל החנויות לקבל חזרה "ללא שאלות" כל סחורה שהלקוח ירצה להחזיר מאחר שאינו מרוצה. הכל בתוך תקופה של 14 יום מהאספקה.

הבעיה היא כי טיפול בכל החזרה של סחורה עולה לספק אינטרנט  6-18 דולר.

וזה לא כולל הפסד ממוצרים המוחזרים כך  שאינם במצב של שיווק חוזר.

חברת מחקר ניתחה החזרות של 5.9 מיליון  פריטים שנשלחו חזרה  על ידי 166 אלף לקוחות,  לאורך תקופה של 5 שנות קניות.

מסבר כי 5 אחוזים מן הלקוחות  הם אלה ששלחו כ- 80 אחוז מההחזרות.

עתה מצפים כי רשתות המכירות  המקוונות יקיימו דיונים בשיתוף השלטונות בארצות שונות  מה תהיה מדיניות ההחזרה שלהן כאשר עצם המיכון של קניות ברשת  יאפשר הנהגת תמריצים ללקוחות נאמנים המקטינים או נמנעים מהחזרות לאורך תקופה  מוגדרת.