משאל SoftNews - השוק במצב של המתנה

יום ה', 6 בדצמבר 2012
  1. כיצד חברתך מסכמת את שנת 2012 מבחינת התקדמות (או נסיגה) כלכלית, מקצועית וכניסה לשטחים חדשים?

בשנת 2012 קבוצת אלעד המשיכה לצמוח בקצב גידול דו ספרתי ומעסיקה כיום למעלה מ- 750 עובדים. ב-2012 ציינה החברה  30 שנה להיווסדה, כאשר למרות המיתון העולמי והחששות בקרב לקוחותינו מהשפעותיו בישראל הצלחנו לצמוח, זאת ע"י מיקוד וחיזוק הנכסים הקיימים בחברה.

בשנת 2012 חיזקנו את מעמדנו במגזרי הממשלה והבריאות וביססנו את פעילותנו בתחומי ה-CRM  והמובייל.

בתחום הממשלה, זהו המגזר ממנו צמחה אלעד מערכות ואין חברה המכירה טוב יותר מאלעד את הצרכים הייחודיים של מגזר זה. עקב זכייתנו בכל חמשת האשכולות במכרז החשכ"ל, הצלחנו להרחיב את הפעילות במספר רב של משרדי ממשלה קיימים וחדשים.

בתחום הבריאות, אלעד פיתחה מומחיות בעולם ה-ITהבריאותי. לצד מערכת התיק הקליני הרפואי קמיליון הפרוסה במרבית בתי החולים בישראל אספנו מגוון רחב של פתרונות לתחום הבריאות, כמו פתרונות ה- CRMשל אלעד לקופות החולים המובילות בישראל ופתרונות המובייל, ויצרנו סל פתרונות רחב ומקיף בתחום. דוגמא להרחבת פעילות בתחום בשנת 2012 היא זכייה משולבת להטמעת מערכת הקמיליון ומערכת  Dynamics CRMבמרכז הרפואי אסותא. מערכת הקמיליון תיושם כתיק קליני במגוון מכונים של המרכז הרפואי, מערכת ה- CRMתיושם כפתרון לניהול פניות הציבור במוקד אסותא וברשת בתי החולים והמכונים. המערכות ישמשו את הצוותים האדמיניסטרטיביים והרפואיים של בית החולים ויאפשרו תיעוד קליני של תהליכי הטיפול וניהול הקשר עם מטופלי בית החולים.

בתחום ה- CRMאותו הפעלנו בשלהי 2010 עם רכישת הפעילות של חברת אירון, הצלחנו לייצר מותג מוביל בתחום ה- Dynamics CRMואני גאה לומר כי Elad CRMהיא השחקן המוביל כיום בשוק זה. לראיה, אלעד נבחרה כחברה היחידה בישראל לשנת 2012 למועדון ה- Microsoft Presidents Club- למועדון זה מתקבלות 5% מהחברות המובילות בעולם ביישום מוצרי Dynamics, אשר שומרות באופן עקבי על הצלחה עסקית, רמה גבוהה של שביעות רצון לקוחומקצוענות טכנולוגית. באמצעות מצויינות בתחום זה הרחבנו פעילות קיימת אצל לקוחותינו והרחבנו את סל הלקוחות שלנו עם לקוחות חדשים כדוגמת אסותא, YES, רשות הגז, סופרפארם, נמל אשדוד ורבים אחרים.

בתחום המובייל  בו התחלנו לעסוק  בשלהי 2011, הצלחנו בשנת 2012 לבצע קפיצת מדרגה משמעותית הן מבחינת גידול של למעלה מ 100% בפעילות והן מבחינת כניסה ללקוחות האנטרפרייז – לדוגמא בית החולים שיב"א, הפניקס ומנהלת התחבורה הציבורית.

 

  1. מהן התוכניות שלכם בהרחבת עיסוקים ועסקים, כניסה לתחומים חדשים, קליטה (או חלילה פליטה) של עובדים.

בשנת 2013 נמשיך להרחיב את פעילותנו בתחומים אותם ציינתי לעיל כדי לבסס את מעמדנו המוביל וזאת ע"י הרחבת הפעילות וכניסה ללקוחות חדשים.

במקביל אנו מרחיבים את הפעילות בתחום המגזר הבנקאי. אלעד מערכות מייצגת פתרון ליבה בנקאי מוביל בעולם בשם Thalerהמאפשר פתרון בנקאי מלא הנדרש להפעלת בנק מסחרי וייחודו בכך שבבנק קטן הוא יכול להחליף את מערכות הליבה הישנות הקיימות שלו ובבנק גדול - הוא יכול להחליף מודולים קיימים כדוגמת מודול פיקדונות. מוצר נוסף לתחום הבנקאות שאנחנו מייצגים הוא מערכת CRMייחודית לעולם הבנקאי בשם Veripark, שמבוססת על Dynamics CRMשל מיקרוסופט ומתאימה לצרכי המכירה, השיווק והשירות של בנקים כיום.

בתחום הבנקאות זרענו את הזרעים בשנת 2012 וגם התחלנו לקטוף פירות. אנו מצפים לצמיחה מואצת בתחום זה ב 2013.

תחום נוסף בו אנו צופים להרחיב את הפעילות היא פעילות ה Webלפיתוח והטמעה של מנהלות ידע, אתרי אינטרנט ופורטלים ארגוניים והמשך הרחבת הפעילות סביב מוצר ניהול המסמכים מבית אלעד ShareDocsלו עשרות לקוחות אנטרפרייז פעילים.

 

  1. מה הערכתך לגבי מצב השוק הישראלי היום והצפוי לשנת 2013?

השוק הישראלי היום נמצא במצב של המתנה. מצד אחד הלקוחות אינם מעוניינים להוציא תקציבים על משימות שאינן הכרחיות אך מצד שני המיתון בישראל לא היכה בחוזקה כמו באירופה ולכן יש מספיק לקוחות המעוניינים לנצל את המצב כדי ליצור יתרון תחרותי. אני צופה שאם אכן השוק האמריקאי יתעורר, הוא ידביק את השוק הישראלי ותהיה שנה טובה. יחד עם זאת, הדבר ייקח זמן ולא ברור אם זה יגיע כבר ב 2013 ומתי במהלכה. לסיכום – אלעד ערוכה להגיב לכל תמורה בשוק. על ידי התמקדות וניצול יכולותינו והערך המוסף שאנו מביאים ללקוחותינו, נמשיך לצמוח ולפעול בשוק התוכנה בישראל עוד שנים רבות.