השפעת המלחמה על שימושים ברשת

יום ד', 30 ביולי 2014

נתוני חברות הסלולר וספקי האינטרנט לנוכח המערכה נגד החמאס ברצועת עזה

קיץ לא חם בחברת הספקיות.

עליה גדולה בשעור של 400 אחוז – בעיקר לאחר אזעקות - בשימוש ברשת WhatsUpבסלולר. מתפשטת התופעה של קשר קבוצתי בתוך משפחה מורחבת או שותפים לעסק ולתחביב.

עליה גדולה בשימוש בתקשורת סקייפ – המאפשרת כידוע לדבר וגם לראות את הממוען באמצעות רשת האינטרנט ובחינם.

ירידה של 4 אחוזים  בשיחות טלפון קוליות. אולי עקב העלות היחסית הגבוהה.

ירידה של 30 אחוז במכירת מכשירי סמארטפון וטאבלטים כמו גם מחשבים שולחניים וניידים. וחבילות סלולר.

ירידה בפניה למוקדי שירות כאשר כנראה אנשים דוחים פניות לטיפול במקרים לא דחופים.

אתר דירוג האפליקציות  App Annieמציין כי בניגוד לעבר הקרוב בו תפסו משחקים את המקומות הראשונים בביקוש לאפליקציות הרי עם המלחמה  זינקו האפליקציות השולחות התראות לטלפון נייד  במקרים של אזעקות.

יש גם ביקוש ער למשחק (הלא חדש) "כיפת ברזל" .

גם בחנות  "גוגל פליי" (על בסיס מערכת אנדרואיד)  מובילות  עתה אפליקציות הקשורות למלחמה לעומת אלה כמו ווטסאפ, פייסבוק, ווייז ומשחקם שונים לפני המלחמה.