ווטסאפ מדליפה מידע אישי לפייסבוק

יום א', 28 באוגוסט 2016

עוד  פירצה  ביוזמה אמריקאית בפרטיות שלנו.

בימים אלה  עדכנה חברת ווטסאפ את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות שלה, בפעם הראשונה מזה ארבע שנים, והכניסה שינוי לפיו פרטי המשתמש יוכלו להיות מועברים לחברת האם פייסבוק  כולל מספר הטלפון של המשתמשים, כדי "להציע פרסומות רלוונטיות יותר וחברים שמתאימים לכם". 

מוואטסאפ נמסר, כי "אנחנו רוצים לחקור דרכים בהן תתקשרו גם עם עסקים שאיכפת לכם מהם, ועדיין לתת לכם חוויה נטולת באנרים וספאם". הדרך של וואטסאפ לעשות זאת היא לא לאפשר הצגת פרסומות בתוך האפליקציה, אך כן התאמה של הפרסומות בפייסבוק למה שמתחולל בוואטסאפ.

כדי לנסות לרכך את המכה, הודגש כי "אפילו כשנשתף יותר פעולה עם פייסבוק בחודשים הבאים, ההודעות המוצפנות שלכם יישארו פרטיות ואף אחד אחר לא יוכל לקרוא אותן - לא וואטסאפ, לא פייסבוק, לא אף אחד". במילים אחרות: וואטסאפ לא מתכוונת להתחיל לקרוא את ההודעות שלנו, בניגוד לשמועות העקשניות על חברת האם שלה, פייסבוק.

מבחינה טכנית, כשנכנסים לאפליקציית וואטסאפ עולה הודעה על תנאי השימוש החדשים, שבה המשתמש נדרש לאשר את השינוי הזה.

אם לוחצים על "קריאה נוספת" תוך ביטול ה-V  האפשרות לשתף מידע עם פייסבוק יכולה להידחות מעט.  

מה שפייסבוק בכל זאת מתכוונת לעשות הוא לנתח את השימוש שלנו באפליקציה: מי אנשי הקשר שלנו, כמה הודעות אנחנו שולחים לכל אחד מהם ובאילו קבוצות אנחנו חברים. כך היא תוכל לדווח לפייסבוק על דפוסי התקשורת שלנו ותגרום לכך שהפרסומות שמוצגות לנו בפייסבוק יהיו מותאמות יותר לפי תחומי העניין המשותפים שלנו ושל החברים.

בנוסף, כפי שהודיעה החברה בתחילת השנה, היא תאפשר לחברות לתקשר איתנו ולשלוח לנו עדכונים על שירותים שכבר הזמנו. כך לדוגמה תוכל חברת האשראי להודיע על פעולה חשודה בכרטיס שלנו וחברת התעופה שאנחנו טסים איתה תוכל לעדכן אותנו בשינויים בזמני הטיסות.

"נרשה לכם ולצדדים שלישיים לתקשר אחד עם השני באמצעות וואטסאפ", נכתב בתנאי השימוש החדשים, "כמו למשל (...) שיווק. הודעות שיווקיות עשויות לכלול הצעה שתעניין אתכם". במילים אחרות - ישלחו לכם פרסומת, בניגוד להצהרה של החברה שלא יהיו פרסומות, "אנחנו לא רוצים ספאם (...) תוכלו לנהל את ההודעות הללו ונכבד את הבחירה שלכם".