חבילה בענן גוגלית מול מיקרוסופט

יום ה', 26 ביוני 2014

גוגל שוב ראש בראש נגד מיקרוסופט.

הנהלת חברת  גוגל  הודיעה במהלך כנס I/O  על השקת שירות Drive for Work - חבילת אפליקציות ארגוניות במנוי חודשי לארגונים ועסקים. האפליקציות כוללות: חבילת אופיס עם תאימות מלאה לקבצי אופיס של מיקרוסופט, שטח אחסון ענן ללא הגבלת גודל וכמובן התממשקות מלאה עם גרסת ג'ימייל לעסקים, הצפנה מובנית ויכולות ניהול IT.

ההכרזה תוקפת ישירות את שירות אופיס 365 של מיקרוסופט וממצבת את גוגל כספקית אפליקציות קצה. לדברי  שי מורגן, מנהל הפעילות האזורית של גוגל שעומד מאחורי המהלך של החברה. "הרעיון הוא לספק שירותי משרד נייד לארגונים ועסקים במחיר סביר", אומר מורגן, "השירות יעלה 10 דולר לחודש ויכלול את כל מה שהעובד זקוק לו. בלי צורך להתעסק עם התקנות תוכנה, עדכוני גרסאות, תשלום עבור גרסאות חדשות או כל דבר כזה".

 

שי מורגן מנהל פעילות איזורית גוגל אנטרפרייז
שי מורגן מנהל פעילות איזורית גוגל אנטרפרייז  

 

אפליקציות האופיס של דרייב עברו שדרוג משמעותי והתווספה להן סוף סוף אפליקציה למצגות בשם Slides שתואמת לפאוור פוינט הוותיקה.

חבילה של אפליקציות, מנוע חיפוש, מייל ורשת חברתית 

 

גוגל מציעה את מנוע החיפוש לשימוש פנים ארגוני
גוגל מציעה את מנוע החיפוש לשימוש פנים ארגוני צילום מסך: Google

 

חוץ ממנוע החיפוש, גם הרשת החברתית הכושלת גוגל+ עברה התאמה והיא כעת מוצעת כרשת חברתית לעסקים עם אפשרות להתאים אותה לכל ארגון או עסק שיבחר בכך.

הענן: מערך הדרייב יכלול גם שטח אחסון בלתי-מוגבל עם שטח אחסון בלתי-מוגבל גודל קובץ מקסימלי של 5 טרה בייט; תאימות מלאה למסמכי אופיס (ללא המרה, כולל עריכה), ומתן אפשרות לשימוש בישומים המקוריים במקביל לממשק גוגל Drive. בנוסף יתווספו יכולות ניהול משתמשים עבור מחלקות ה-IT, יכולות תיעוד ואחזור (audit and discovery) המאפשרות לעמוד בהתניות משפטיות,רגולטוריות ואחרות. כל זאת יבוצע עם הצפנה של הקבצים לכל אורך התהליך. גוגל גם שדרגה את הגיבוי דרך שירות גוגל Vault - שהורחב לכל סוגי הקבצים בדרייב (קודם לכן תמך בארכוב מיילl וצ'ט בלבד).

 

הרעיון של שילוב כל שירותי גוגל והתאמתם לסביבה ארגונית אינו חדש, שירות ג'ימייל לעסקים ושירות האחסון של דרייב מוצעים כבר זמן רב לארגונים ולעסקים. אך זו הפעם הראשונה בה גוגל מבצעת זאת כמהלך אסטרטגי מובנה, ולא תוך אריזה מחדש של שירות קיים. מרבית השירותים שמוצעים דרך הדרייב החדש הופכים את עולם התוכן של גוגל לדף הבית של העובד וכמובן יסייעו לה להפוך אותו ללקוח גם בספירה הפרטית.

מעבר לכך ישנו עולם ההתקנים של גוגל עם כרום OS ומכשירי האנדרואיד. מחשבי הכרומבוק למיניהם הופכים ליותר פופולריים עם נתח שוק שמתקרב ל-20% בארה"ב. מורגן הסביר לי שהחברה מתכוננת להציג מחשבים ניידים חדשים ואף להביא אותם באופן רשמי לישראל. עם כרום OS הארגון בעצם משתחרר מהתלות במערכות הפעלה קנייניות עם השדרוגים והגרסאות השונות. מעבר לחיסכון העצום בעלויות, המודל הזה מהווה גם יתרון גדול למחלקות התמיכה שלא יצטרכו להזכיר לכם לבצע אתחול כל אימת שהמחשב יציג הודעת שגיאה.

המודל העסקי של גוגל לוקח קצת מכל המודלים של המתחרות - ממיקרוסופט גוגל "השאילה" את קונספט חבילת האופיס; מאפל היא למדה לבנות גן סגור ומפתה עליו יהיה קשה למשתמש הקצה לוותר ומאמזון היא לקחה את הגמישות של מודל הענן. בסך הכל החבילה שבנו לארי פייג', אריק שמידט וסרגיי ברין הופכת את החברה, שהתמקדה בעולמות התוכן עבור הצרכן הפרטי לכזו שיודעת להוות מתחרה ראויה גם בעולם המחשוב הארגוני.