חיפוש מידע אפקטיבי ומקצועי

יום ב', 3 במרץ 2014

חיפוש מידע אפקטיבי ומקצועי
מידע הוא מצרך מרכזי וחיוני לקיום החברה ולהצלחתה
בעולם התחרותי של ימינו ארגון מצליח בזכות הערך המוסף של מוצריו ו/או שירותיו ועד כמה הוא נמצא צעד אחד קדימה לפני מתחריו. על מנת להשיג זאת, הארגון זקוק למידע שוטף על מצב השוק (הזדמנויות עסקיות, פיתוחים טכנולוגיים, מתחרים חדשים וכד') ומידע עדכני על מתחריו הישירים.

השגת המידע הנדרש במהירות וביעילות
על פניו נראה כי כל מה שצריך לעשות הוא להקליד כמה מילים ב"גוגל" ולקבל את המידע. אולם, במרבית הפעמים אנחנו מגלים, אחרי בזבוז לא מבוטל של זמן,  שהמידע שמצאנו הוא לא בהכרח המידע שחיפשנו. לשם כך יש צורך בידע מקצועי.

יתרון חיפוש המידע המקצועי
כדי להגיע למידע איכותי ואמין צריך לחפש לא רק באינטרנט החופשי אלא גם לא במאגרי מידע מקצועיים שלכלל הציבור אין גישה אליהם. כדי להשיג את המידע במהירות וביעילות חשוב שייעשה באופן מקצועי כשלרשות המחפש עומד ידע רלבנטי שנרכש הן במהלך לימודיו הפורמאליים והן על ידי ניסיון יומיומי של עיסוק בחיפוש.

העדיפות הכלכלית של חיפוש מקצועי
סקרים שנערכו בעולם הוכיחו כי חיפוש מידע ע"י מדענים או מהנדסים, ללא רכישת ידע מקצועי בחיפוש אפקטיבי, עולה למעסיק פי כמה מחיפוש ע"י מי שרכש ידע. וכמובן, התוצאות של חיפוש המידע החובבני פחות טובות מהחיפוש המקצועי.

שרית חיים, מידענית עם למעלה מ-18 שנות ניסיון כמידענית וכמנהלת מרכז מידע בארגונים. מתמחה בחיפושי מידע עסקיים וטכנולוגיים ובייעוץ למרכזי מידע וספריות, מציינת כי אחת הדרכים לרכישת הידע הוא באמצעות סדנה יישומית בחדר מחשבים בה רוכשים המשתתפים ידע מעשי והתנסות אישית בחיפוש. סדנה שתסקור את מגוון השיטות והכלים החדשניים ביותר לחיפוש מידע שבאמצעותם ניתן לשפר באופן ניכר את תוצאות החיפוש ולחסוך זמן יקר.

הסדנה הקרובה שמקיימת חברת A2B ב- 7.4.14, אמורה לעסוק באיתור מילות מפתח ובניית שאילתת חיפוש מתקדמת ; הכרת כלים כגון מילונים מקוונים, תזאורוס ועוד כדי למצוא מגוון של מילים נרדפות על מנת לערוך חיפוש רחב יותר ; היכרות מעמיקה עם כלי גוגל לחיפוש מתקדם  ; הכרות עם כל האפשרויות שגוגל מספק לנו כדי לצמצם את תוצאות החיפוש אך יחד עם זאת לקבל תוצאות רלבנטיות ואיכותיות יותר ; שיטות וכלים לחיפוש מידע על חברות וארגונים נלמד כיצד לאתר שחקנים מרכזיים בשוק מסוים וכיצד למצוא מידע רחב ומעמיק על אותם שחקנים ; כלי ווב 2.0 ורשתות חברתיות כמקור מידע 

בחלק זה של הסדנא נלמד על מנועי חיפוש ייעודים ורשתות חברתיות כמקור למידע עסקי ; בניית התראות מקוונות על מנת להישאר מעודכנים בתחום העניין הרלבנטי.


לפרטים: נא לפנות לשירה, חברת A2B ,טל` 03-9044077/112 shira@a2business.co.il