חצי מהארגונים הפיננסים סופגים הפסדים מפשיעת סייבר

יום א', 3 באוגוסט 2014

 

על פי סקר שערכה מעבדת קספרסקי יחד עם B2B'    בשנת - 2014, 52% מהחברות הפיננסיות משפות הפסדים של לקוחות הנגרמים כתוצאה מהונאות באינטרנט, ללא חקירה ממשית של הנסיבות. כמעט שליש מהחברות מאמינות כי העלויות הנגרמות מאיומי הסייבר הן קטנות מעלויות ההגנה. ככל שיותר עברייני רשת מכוונים התקפות לתחום התשלומים המקוונים, גישה זו מייצרת הוצאה משמעותית יותר עבור החברות.

ארגונים רבים העובדים עם תשלומים מקוונים מוכנים לספוג את העלויות הנוספות הנוצרות מהתקפות רשת. 28% מהנציגים של החברות הפיננסיות ו- 32% מעובדי החנויות המקוונות שנסקרו, בטוחים כי סך העלויות של פשיעה מקוונת, כולל שיפוי הכסף שנגנב, אינו עולה על עלויות ההפעלה של פתרונות אבטחה. רק 19% מהחברות הפיננסיות ו- 7% מאתרי המכירות המקוונים מדרגים את עלות הפיצוי של הפסדי לקוחות כאחת משלוש ההשלכות המשמעותיות  של הונאות סייבר.

במקביל, על פי נתוני רשת האבטחה של קספרסקי, במהלך 2013 כמעט 4 מיליון משתמשים של מוצרי מעבדת קספרסקי נתקלו בקוד זדוני שניסה לגנוב את כספם (עליה של 18.6% בהשוואה ל- 2012). בדצמבר 2013, מספר בנקים בצפון אמריקה סבלו מהפסדים של יותר מ- 200 מיליון דולר כתוצאה מדליפת נתוני כרטיס אשראי ומידע אישי – וסביר להניח כי סך הנזק הסופי גבוה בהרבה. כמובן שהצמיחה המתמשכת בעבריינות הרשת מובילה למצב בו הפיצוי שמשולם על ידי חברות יעלה גם על עלות ההגנה של פעילות פיננסית וגם על תקציבי הפיצוי המוקצים.

"מלבד הצורך של ארגונים פיננסים להקצות כספים בתקציב שלהם לצורך שיפוי הלקוחות, הם גם צריכים לכסות את עלות ההתמודדות עם תלונות הלקוחות. אבל חשוב מכך, אפילו אם הקורבנות מפוצים במהירות, הם יחשבו פעמיים לפני שימוש בשירותים של בנק שאינו יכול להבטיח כי החשבונות שלהם מאובטחים. עדיף למנוע את ההפסד מאשר לפצות בעבורו", אמר רוס הוגאן, ראש חטיבת מניעת הונאות, מעבדת קספרסקי. "פתרונות ייעודיים שתוכננו להגן על פעולות מקוונות, כגון פלטפורמת מניעת ההונאות של מעבדת קספרסקי, יכולים להפחית למינימום את הסיכון להונאה מקוונת, והמשמעות היא שהכספים שמושמים בצד לצרכי פיצוי מתפנים לצורך פיתוח עסקי".

סיבה נוספת לשימוש הנדרש בפתרונות אבטחה מיוחדים היא ההזנחה מצד הלקוחות. על פי סקר אחר של מעבדת קספרסקי, 57% מהמשתמשים כמעט ואינם שמים לב לאבטחת התשלומים שהם מבצעים באינטרנט, מכיוון שהם מאמינים כי כל האמצעים הנדרשים ננקטים על ידי הבנק שלהם. הדבר מגביר את הסיכוי שלהם ליפול קורבן לעברייני סייבר.