חצי מהמשתמשים נתקלו בניסיונות גניבת כספים

יום ד', 14 בינואר 2015

בסקר שבוצע על ידי מעבדת קספרסקי וחברת המחקרB2B, כמעט חצי מהמשיבים דיווחו כי במהלך השנה האחרונה נתקלו באיומים הקשורים בגניבת כספים. יחד עם זאת, גם מתקפות סייבר שאינן פיננסיות במהותן יכולות להוביל להוצאות בלתי צפויות.

עברייני רשת משיגים נתונים בעלי ערך של משתמשים באמצעות שיטות מגוונות. הדרך המהירה ביותר לפתיחת ארנקי המשתמשים היא באמצעות קבלת גישה לחשבונות של מערכות תשלום, חשבונות בנק מקוונים או חנויות וירטואליות המאחסנות נתוני אשראי. ישנן מספר שיטות לאיסוף המידע, כולל דפי פישינג המתחזים לאתרים רשמיים של גופים רלוונטים, קוד זדוני אשר אוסף שמות משתמש וסיסמאות בעת שהמשתמש מקליד אותם במחשב או במכשיר הנייד, ועוד.

על פי תוצאות הסקר, 43% מהמשתמשים נתקלו במתקפות סייבר פיננסיות במהלך השנה האחרונה, כש- 5% מהמשתמשים דיווחו על אובדן כספים כתוצאה מכך. יחס זה גבוה יותר בצורה משמעותית בקרב משתמשי טאבלטים מבוססי אנדרואיד (9%). כאשר הם מתבקשים להסביר כיצד נגנב כספם, 16% מהמשיבים ציינו כי האקרים גנבו את כספם באמצעות קבלת גישה לחשבונות של שירותי תשלומים. 11% מאמינים כי הם נפלו קורבן להונאות והכניסו את נתוני הכניסה שלהם לאתרים מזויפים, ו-7% היו בטוחים כי שמות המשתמש והסיסמאות שלהם יורטו על ידי קוד זדוני. הסכום הממוצע שנגנב מכל משתמש עומד על 218$, אבל קורבן אחד מחמישה איבד למעלה מ- 1,000$ להונאה מקוונת.

במהלך השנה, נפרצו חשבונות מקוונים של משתמשים רבים – דואר אלקטרוני, רשתות חברותיות וכו'. הדבר דווח על ידי 14% מהמשיבים. בנוסף לשימוש שעושים בהם עברייני הסייבר כדי להפיץ ספאם וקישורים של קוד זדוני, החשבונות הפרוצים יכולים להיות גם גורם לאובדן כספים. בתיבת הדואר הפרוצה נמצא לעיתים קרובות מידע הכולל הרשאות כניסה, שנשלח על ידי שירותי התשלומים וחנויות מקוונות בתגובה לבקשות הרשמה ואחזור סיסמאות.

בנוסף, 31% מהמשיבים דיווחו על אירועים הקשורים בקוד זדוני במהלך השנה האחרונה. אחד מחמישה אירועים הוביל לאובדן כספים. הנזק הממוצע שנגרם על ידי קוד זדוני הגיע ל- 161$, כולל בין יתר הוצאות הקשורות למזעור הנזק, קבלת סיוע ממומחי ITורכישה של תוכנה ייעודית.