טוויטר מרימה ידים בישראל

יום א', 22 בינואר 2017

סיפורה של טוויטר בישראל - (ובעוד ארצות) הוא סיפור של כשלון.

על רקע פעילות אמיתית קטנה ברשת חברתית זו , בעיקר של אנשי התקשורת בלבד,  חוזרת בה החברה מתוכנית השקעות שלה בישראל , "משחררת" את הנציג שלה לשיתופי פעולה בארץ,  ונסגרה המחלקה האירופית האחראית בין היתר על הפעילות בישראל.

עם זאת טוויטר ממשיכה למכור פרסומות בישראל בהנהלת יניב דסה וחיים וטורי  שלצרכי מס כנראה יושבים במטה בדבלין...

אנליסטים מציינים כי המניה באחרונה בשפל, הדוחות מאכזבים, ומספר המשתמשים תקוע  שנה לפני שטוויטר חוגגת עשור.
 
בסיכום הרבעון האחרון מעריכים כי מספר משתמשי הטוויטר הוא כ-16 מיליון. זוהי עלייה של 2.5% בלבד לעומת 308 מיליון משתמשים ברבעון הקודם, והרחק מאחורי כ-1.5 מיליארד המשתמשים הפעילים מדי חודש בפייסבוק. לשם השוואה, לוואטסאפ יש 800 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש, למסנג'ר של פייסבוק יש 700 מיליון משתמשים, ולאינסטגרם יש 300 מיליון משתמשים.
 
אפילו בארה"ב, השוק העיקרי של טוויטר, מספר המשתמשים נשאר יציב על 65 מיליון בלבד. "המספרים של טוויטר כלל לא מעודדים", אמר לעיתון "גרדיאן" ריק סאמר, אנליסט בפירמת המחקר מורנינגסטאר. "למפרסמים יש המון אלטרנטיבות, כדי להגיע למאגר משתמשים גדול, ממוקד וכמעט בזמן אמת - כמו פייסבוק, אינסטגרם ופינטרסט. אנחנו מודאגים מכך שטוויטר כבר לא מייצגת פלטפורמת מדיה חברתית להמונים".
 
סאמר העריך כי מספר המשתמשים הפעילים מדי חודש בטוויטר יגיע ל-491 מיליון - עדכון מאכזב לעומת ההערכה האופטימית הקודמת, 739 מיליון.
 
סמנכ"ל הכספים של טוויטר, אנתוני נוטו, הסביר את הנתונים הללו כך: "הסיבה העיקרית שבגינה גולשים לא משתמשים בטוויטר, היא כי הם לא מבינים למה להשתמש בטוויטר. הם לא מבינים את הערך של השירות".
 
המנכ"ל, ג'ק דורסי, לא מרוצה מהמקום שבו נמצאת טוויטר, והיה ישיר ביחס שלו לנושא כשאמר בשיחת המשקיעים כי השקות של מוצרים חדשים "עדיין לא השפיעו משמעותית על קצב גידול מספר המשתמשים שלנו".
 
136.7 מיליון דולר זוהי שורת ההפסד ברבעון השני של השנה, בעוד בשורת ההכנסות טוויטר הגיעה ל-502 מיליון דולר - עלייה של 61%, לעומת 312 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השורה התחתונה השלילית הבליטה עד כמה טוויטר רחוקה מפייסבוק, שסיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 4 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 1.3 מיליארד דולר. בטוויטר יכולים רק להתנחם בעובדה שהם צמצמו את ההפסדים, שעמדו ברבעון המקביל אשתקד על 144.6 מיליון דולר.