יבמ מציגה חנות מקוונת ליישומי מחשוב ענן

יום ה', 1 במאי 2014

יבמ מציגה חנות מקוונת ליישומי וכלים בתחום ענן המחשוב, כך על פי הודעת החברה. החנות תספק היצע רחב של מוצרים ויכולות ענן מתוצרת החברה ומתוצרת יצרנים עצמאיים, ותאפשר למשתמשים לבחור, להתנסות ולהפעיל את היישומים והתשתיות האלה במסגרת מאמצי הפיתוח והתפעול שלהם.

החנות תשמש כצומת חדשנות על בסיס מאות שירותי ענן המוצעים כבר על ידי IBM, שותפיה העסקיים וגופים אחרים הפועלים בסביבה של עולם הענן הפתוח. לקוחות יכולים לגשת אל מבחר של יותר מ- 100 יישומי ענן כשירות (SaaS) הזמינים כבר כיום, פלטפורמת הענן כשירות Bluemix הכוללת שירותים ניתנים לשילוב, סביבת תשתיות הענן כשירות של SoftLayer, ושירותי ענן מתוצרת צד שלישי.

 

מתחילת השנה, הספיקה כבר החברה להודיע על השקעה של 1.2 מיליארד דולר בהרחבת נוכחותה בתחום, על בסיס תשתיות SoftLayer; השקעה של מיליארד דולר בכלי פיתוח בסביבת ענן, בדמות BlueMix, המאפשר להציע את רוב תוכנות התשתית של IBM כשירות ענן לכל דבר; השקעה של מיליארד דולר נוספים בהקמת יחידה עסקית חדשה, "קבוצת ווטסון", שתציע יכולות מחשוב קוגניטיבי כשירותי ענן, ורכישה של החברות Aspera, Cloudant ו- Silverpop, המשלימה השקעה מצרפית של 7 מיליארד דולר ב-17 עסקות רכישה אותן בצעה החברה בתחום הענן מאז 2010.

קוחות יוכלו לאתר, לבדוק ולהתנסות במאות שירותי ענן של IBM ושל מפתחים וספקים מצד שלישי, בסביבה מקוונת, פתוחה, ניתנת להרחבה גמישה ומאובטחת במיוחד. התוכן מוצע למשתמש על פי הגדרת התפקיד שלו, ודפי שירות מציעים גישה נוחה ואינטואיטיבית למתעניינים בקטגוריות דוגמת חברות הזנק, מובייל, תעשיית המשחקים המקוונים וכן הלאה.

 
 
צוות פיתוח העובד בסביבת DevOps של IBM יוכל לשלוף ממקור אחד טכנולוגיות הדרושות לו ושירותי ענן להם הוא נזקק, בין אם מתוצרת החברה ובין אם מתוצרת יצרנים אחרים – במקום לחפשם בכל רחבי הרשת, ולהתמודד עם שילוב כלים ממקורות שונים. השוק המקוון יאפשר לרכוש, לשלם, לתחזק ולעדכן כלים, שירותים ויישומים.

האזור הייעודי לאנשי פיתוח יציע סביבות ענן להתנסות ופיתוח, וממשקי פיתוח (API).

לדברי הנהלת  IBM יהיה ניתן לשלב בקלות את היישומים המפותחים בעזרת הכלים האלה הן בסביבת ענן היברידי והן במערכות פנים ארגוניות – תוך בחירה בין כלי קוד מקור פתוח ובין כלים מתוצרת צד שלישי.