יבמ מציעה חבילות שירותים חדשים לישום אסטרטגיית ענן

יום ה', 19 בדצמבר 2013

 


יבמ מרחיבה את סל שירותי הייעוץ שלה בתחום ענן המחשוב, עם הצגת חבילות שירותים להגדרה ויישום אסטרטגיית ענן בתחומי תעשיה  ועסקים. במקביל, מפתחת יבמ קטלוג פתרונות ליישום מהיר המסופקים כשירות מבוסס ענן וניתנים להתאמה על פי צורכי הלקוח.

ביבמ מעריכים כי אספקת שירותים מותאמים אישית במהירות גבוהה מאי-פעם ניצבת כיום בצמרת סדרי העדיפות של עסקים, במגוון רחב של תחומי משק ותעשיה. שירותי הענן החדשים, אותם ניתן לבנות בעזרת החבילות החדשות של יבמ, המותאמות למגזרים שונים, מסייעים למנהלים ליצור במהירות ערך כלכלי חדש, במיוחד ברמת המשרד הקדמי, העומד בקשר שוטף עם לקוחות בשטח.

כך, למשל, מציעה יבמ כלי לניתוח עומסי עבודה, המאפשר לקבוע איזה מודל של שירותי ענן מתאים ביותר לסביבת המחשוב הקיימת כבר בארגון. בעזרת הכלי הזה, מסייעים יועצי יבמ בזיהוי ובהגדרת סדרי עדיפויות של התחומים העסקיים ועומסי העבודה שהעברתם לסביבת ענן תניב את החיסכון הגבוה ביותר, ותשפר את אספקת השירות למשתמשים.
על מנת להתניע את תהליכי הפריסה של שירותי ענן, מפתחת יבמ קטלוג של שירותים משולבים המתמודדים עם סדרי עדיפויות עסקיים מוגדרים, בכל תחום תעשיה בפני עצמו  ומפשטים את צריכת השירותים האלה על ידי מנהלי מחלקות וקווי מוצרים מוגדרים.

סל פתרונות הענן ליישום מהיר של יבמ פועל על גבי תשתיות ענן פרטי ועושה שימוש בכלים של SoftLayer, אותה רכשה יבמ ביוני השנה. הפתרונות מוצעים כשירותים מנוהלים, באמצעות חטיבת השירותים העסקיים של החברה.
יבמ מייעדת את מודל הענן כשירות לתעשיות דוגמת עולם הבנקאות, הביטוח, הקמעונאות, טלקום, אנרגיה ושירותי תשתית.

אחת הדוגמאות הראשונות לשירות ענן ייעודי למגזר מקצועי, היא רכזת ענן השירותים לחברות ביטוח, IBM Insurance Service Hub Cloud, המציעה פלטפורמת ענן לתקשורת בין חברות ביטוח בריאות ובין מגוון רחב של ספקי מידע, דוגמת מרפאות ורופאים, כמו-גם תקשורת אל הלקוחות הסופיים, המבוטחים, באמצעות מכשירי הקצה הניידים שלהם. הפלטפורמה של יבמ מציעה סביבה מאובטחת המחליפה את מסמכי הנייר, ומבטיחה טיפול מדויק יותר ומהיר יותר בתביעות הביטוח הרפואי. יחד איתה, מציעה יבמ מערכת ניתוח אנליטי המבצעת ניתוח סמנטי של נתוני האבחנה הרפואית.
בתחום ניהול כוח האדם וקידום ההון האנושי בארגון, מציעה יבמ חבילת שירותי ענן המטפלת במכלול תהליכי הגיוס, ההכשרה, הניהול השוטף והערכת הביצועים והתגמול של עובדים.

לא מכבר, העריכה חברת הייעוץ ומחקר השווקים IDC  את יבמ כמובילת שוק בתחום השירותים המקצועיים בסביבת ענן. על פי הערכות IDC, צפוי השוק הזה לצמוח בחמש השנים הקרובות בקצב שנתי ממוצע של 24.8%. על מנת לשרת את השוק הזה, השיקה יבמ גם חבילות שירותי ענן לדרג המנהל בארגונים, הכוללות קטלוג בן 110 יישומים המוצעים במתכונת תוכנה כשירות, SaaS.