כשלון - בינתיים - של Apple Pay

יום ג', 24 במרץ 2015

העתונות המקצועית מוסרת כי בדיקה שנערכה בארצות הברית גילתה ש-85% מבעלי האייפון 6 והאייפון 6 פלוס טרם  ניסו את שירות התשלום של אפל - וכי רק 6% מהם משתמשים בו באופן שוטף. מהמחקר עולה כי בשלב זה, לעסקים לא משתלם לתמוך ב-Apple Pay

שירות התשלומים הסלולריים Apple Pay אולי זוכה להצלחה ביחס לשירותים המתחרים, אבל הוא עדיין רחוק מאוד מאימוץ המוני. כך עולה ממחקר של חברות InfoScoutו-PYMNTS, שמצא כי רק 6% מבעלי אייפון 6 לדגמיו עושים שימוש בשירות התשלומים.

 

המחקר מסתמך על סקר שנערך בקרב מאות בעלי אייפון 6 ואייפון 6 פלוס בארצות הברית, המדינה היחידה בה Apple Pay כרגע זמין לשימוש. לפי הסקר, 85% מהנשאלים מעולם לא התקינו או התנסו ב-Apple Payו-9% רק שיחקו עם האפליקציה אבל לא עשו בה שימוש משמעותי. רק 6% השתמשו בשירות התשלומים בצורה אקטיבית.


דוח חברת PYNMTS מציין כי  Apple Pay עדיין אינו בשל ועל אפל להשקיע מאמצים כדי לדחוף את השירות גם בנקודות המכירה. מהמחקר עולה כי הסיבה העיקרית שאותם 9% מהנשאלים ניסו את האפליקציה אבל לא עשו בה שימוש פעיל זה בגלל שהם שכחו שהשירות בכלל קיים.


אפל בינתיים מרחיבה את התמיכה בשירות  על ידי חתימת הסכמים עם רשתות כמקדונלד'ס. הדבר הגדיל את כמות נקודות המכירה בארצות הברית המקבלות Apple Pay מ-220 אלף ל-700 אלף בתוך כחצי שנה. בנוסף, החברה עובדת כעת על שיתוף פעולה עם הממשלה שתאפשר לאזרחי ארה"ב לשלם תשלומים ממשלתיים וקנסות בסלולרי. אפל גם מתכוונת להרחיב את התמיכה בשירות אל סין  בעזרת שיתוף פעולה עם עליבאבא.