כ-600 בכירי תעשיות ההייטק והפיננסים בכנס ה-22 של גרטנר המזה"ת

יום ה', 14 ביולי 2011

כ-600 אנשי מקצוע בתחומי ה-ICT  הישראלי  השתתפו בכנס הבינלאומי השנתי ה-22 של גרטנר (ניו יורק: IT) המזה"ת, חברת המחקר והייעוץ המובילה בעולם לתחום טכנולוגיות המידע והתקשורת. כנס זה מהווה אירוע בינלאומי ייחודי מסוגו בישראל, בו מתעדכנת תעשיית ההייטק במגמות והתחזיות החמות לתחומי המחשוב, התקשורת, הסלולר, הרשתות החברתיות וטכנולוגיות המדיה החדשה.

האירוע נערך במלון הילטון תל אביב בסימן "עננים, ניידים ורשתות חברתיות – מפת דרכים לשינויים ב-IT", ואירח בין היתר בכירים מהחברות המובילות בשוק ההייטק והפיננסים הישראלי, כולל מנכ"לים, סמנכ"לים ומנמ"רים, וכן בכירים מגופי הממשלה וזרועות הביטחון.

במסגרת ההרצאות שניתנו בכנס על ידי בכירי האנליסטים של גרטנר העולמית, נידונו החידושים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על ה-IT, תוך התייחסות לחוקי התחרות המשתנים, והצורך בגיבוש אסטרטגיות המשתמשות בטכנולוגיות ה-IT החדשות. בין היתר עסקו ההרצאות גם בתמורות ומגמות בדאטה סנטר בתקופה של שינויים טכנולוגיים; בהשפעת מכשירי הסמארטפון והטאבלט על אופן פעולת המסחר והארגון העסקי; וכן בתפקידם של מחשוב הענן והרשתות החברתיות בהנעת הצמיחה העסקית.

ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת  אמר כי "ישראל מזוהה בעולם עם חדשנות טכנולוגית, כאשר שימורה של מובילות זו דורש התמקדות במגמות מתעוררות המהוות הזדמנויות למהירי הפעולה מחד, ואיום עבור המתעכבים לפעול מאידך. בחציון הראשון של 2011, ראינו סממנים חיוביים בעיקר עבור חברות ההייטק. על מנת להוסיף ולחדש בזירה הגלובלית, יש להבין את התמורות הטכנולוגיות והחברתיות והשפעתן על הארגונים העסקיים, הסטארטאפים וקרנות ההון סיכון."

גינדין הוסיף כי "משיחות שניהלנו עם נציגי תעשיית ה-IT הישראלית בכנס, עולה כי קיימת תנועה חזקה לכיוון הענן מחד, ולשילוב תוכן בניידות בפרט ובאינטרנט מאידך. זיהינו פתיחות רבה לנסות לעבור לענן פרטי, כמו גם כלפי שימוש ביישומים מסורתיים על גבי תשתיות ניידות על מנת למקסם את הקשר עם המשתמש הסופי."

מייקל גרטנברג, מנהל מחקר לתחומי ניידים וחברתיות בגרטנר העולמית, הסביר בנאומו בנושא "מצבו הנוכחי וכיוונו העתידי של תעשיית ה-IT", כי מחשוב הענן הוא מהמהפכות החשובות והגדולות ביותר שחווה עולם ה-IT הארגוני בשנים האחרונות, וכי עד 2016 צופה גרטנר חדירה של 100% לארגונים, כלומר - כל ארגון יכלול יישום או שירות אחד לפחות, שיפעל בתצורת ענן חוץ ארגוני. עוד אמר גרטנברג כי בעידן הענן, הרשתות החברתיות והניידות, תפקידו של המנמ"ר הוא להתאים את עצמו ועובדיו למציאות החדשה באופן המהיר, האפקטיבי והחלק ביותר – אם ברצונו להמשיך ולייצר ערך תפעולי ופיננסי עבור הארגון. לפיכך מציע גרטנברג למנמ"ר המעוניין לנהל ולהנהיג ליזום פרויקטים המלווים בכלים שיקדמו את פעילות הליבה העסקית של הארגון, ולהתרכז בארבע מגמות ITלמטרה זו: מחשוב מודע-הקשר, הטמעת חדשנות בארגון, בינה עסקית מבוססת ניתוח עתידי, וחדירת הרשתות החברתיות לפעילות בארגונים.

בפאנל מומחים מיד לאחר מכן, ראיין ג'ון קוסט - סגן נשיא בקבוצת גרטנר וראש תוכנית ה-Gartner Executive Program-EXP    את  יהודה זיסאפל – נשיא קבוצת רד-בינת ויו"ר התאחדות תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה, ועודד כהן – ראש מעבדות המחקר של IBM  'שראל.

השלושה דנו בהרחבה בתמורות החלות על עולם הסטארטאפ הישראלי היום ובעתידה של תעשייה זו בשנים לבוא. זיסאפל הדגיש בדבריו כי על סטארטאפים לשתף פעולה עם תעשיית ה-IT, על מנת לשלב את החדשנות הקיימת עם החידושים הטריים. לעומתו, הדגיש כהן את תפקיד הרשתות החברתיות בשינויי דפוסי צריכה, ודיבר על חוכמת ההמונים (Crowd Sourcing) כמודל שיכול להיות בעל יישומים אסטרטגיים עבור חברות וארגונים.