לקראת מהפך במוסיקה on-line

יום ו', 21 ביוני 2013

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

"אני מכחיש בתוקף כי חברת אפל הגיעה לשיא דרכה ואין היא מסוגלת לחדש יותר" אמר בכנס החברה שנערך באחרונה אחד ממנהליה הבכירים. פיל שילר.

הוא התייחס בין היתר לאכזבה שהשמיעו האנליסטים לנוכח החדשנות החלקית בלבד הכלולה במערכת ההפעלה החדשה שהציגה החברה – ios 7.

כמו כן לחידושיה המובטחים בתחום  שירות הזרמת המוסיקה המוגש כבר על ידי מתחרותיה.

כבר לפני עשר שנים הבטיחה אפל רבות כאשר הציגה את חנות המסיקה שלה iTune.

במשך שנים היא  היתה  בדרך זו הקמעונאית הכי גדולה למכירהת מוסיקה במקוון ברשת.

אבל עתה דומה כי היא מפגרת אחרת מתחרותיה בתחום המתפתח של  streaming המאפשר לגלוש במוסיקה ללא הפרעה ובעיקר ללא צורך בקניה.

המודל העסקי של המתחרות  כולל שכנוע המשתמשים לראות פרסומות לצד  המוסיקה או לשלם דמי מנוי חודשיים נמוכים בדרך כלל.

אפל אומרת כי היא תציע את כל אלה ב-iTune Radio  שהיא תציג בסתיו הקרוב.

הסוד כאן היא התאמת המוסיקה לטעמו של המאזין המעוניין כפי שהוא מנותח בעזרת אלגוריתם מורכב.

עתה נראה כי החידושים המבוקשים בשטח זה כוללים גם  וידאו מוסיקלי.

לשדה הקרב הזה נכנסו באחרונה גם גוגל ומיקרוסופט  ללא הצלחה רבה וחברות קטנות יותר כמו Spotify   ו- Deezerפעילות בהצלחה יחסית.

כבר עתה מביאים שירותי סטרימינג אלה הכנסה של כמיליארד דולר לחברות המוסיקה און-ליין  (כ-30 במספר בעולם) שהוותה כ-51 אחוז מכלל הכנסות ממוסיקה בארצות הברית בשנה שעברה.

נראה כי שיטת הזרמה זו תצמצם מאד את השיטה של הורדות downloadבתשלום או לשם איחסון הנהוגות עד כה.

בנוסף לזרימה מקוונת זו במכשירים ניידים מפתחים עתה פתרון נוח גם למכוניות כאשר הסטטיסטיקה מלמדת כי האמריקאי מבזבז כשעתיים ביום על שהיה במכונית ורוצה להאזין בה למוסיקה טובה לפי טעמו. מהל סטרימינג זמין כזה יסכן את מידת ההאזנה לרדיו הרגיל.