Freightos מגייסת 4.6 מיליון דולר

יום ה', 27 במרץ 2014

איש העסקים צבי שרייבר מגייס 4.6 מיליון דולר לסטארט-אפ חדש, Freightos, שפיתח מערכת המחשבת את הדרך הזולה והמהירה ביותר לשילוח מטענים מסחריים כגון מכולות.

את הסיבוב הובילו הקרנות אלף ויזראל קלינטק, ובהשתתפות בית ההשקעות OurCrowd, המשקיע המקורי בחברה.
 

העיתון "כלכליסט" מוסר כי מערכת התוכנה של פרייטוס היא מעין "Waze" לחברות שילוח, המחשבת עבורן מהו הנתיב המהיר ביותר לשנע מטען החל ממקור המטען, בדרך כלל מפעל ייצור או ייצואן כלשהו, ועד היעד, בדרך כלל מתקן מקומי של יבואן. ביכולתה לחשב עבור חברות השילוח לא רק את הנתיב הגיאוגרפי הכדאי ביותר לשילוח, אלא בעיקר לדעת עם אילו חברות שילוח מקומיות ושינוע כדאי לעבוד וכן לדעת האם כדאי לבחור במטוס להובלת מטען מסוים או בספינת מטען.

 
"שינוע מטענים הוא שוק של טריליון דולר והוא מאוד מבוזר,"אומר שרייבר ל"כלכליסט". "יש כיום 30 חברות שינוע גדולות שמגלגלת כל אחת מעל למיליארד דולר, ועוד עשרות אלפי חברות שאפשר למצוא בכל מקום, אפילו בסמטאות קטנות בסין. ועם זאת שהו שוק שבור שבו קשה לדעת בזמן אמת מהו המחיר שבו מישהו יסכים לקחת את המטען שלך וכמה זמן זה ייקח".
  
Freightos היא חידוש בשוק אפליקציות התחבורה. אפליקציות כגון Moovit הישראלית, או זוכת כנס המובייל בברצלונה CityMapper, יכולות לספק מידע לנוסע פרטיים על תחבורה ציבורית. אפליקציות המובייל של אתרי תיירות כמו KAYAK או אקספדיה למשל, יוכלו לתת הצעת מחיר בזמן אמת לתייר המעוניין לטוס לכל יעד ובכל זמן. אבל שרייבר טוען כי בעוד שמידע על תחבורה קיים באופן חופשי ובזמן אמת לתיירים ונוסעים פרטיים, הוא כמעט ואינו קיים עבור חברות השילוח.
 
בתחום השילוח, המורכבות גדלה משמעותית: יש לקחת בחשבון מספר רב של ספקים, משאיות תובלה, חברת ספנות או תעופה, עלויות נמל, עמילות מכס, ובין כל אלה יש לתמרן. פרייטוס מחזיקה מאגר אדיר של כל חברות השילוח וההובלה ובאמצעות מערך ביג דאטה מסוגלת לספק לחברת השילוח את המסלול המשתלם ביותר מבין מאות אפשרויות.