מהפיכת הסחר האלקטרוני ושירותי המשלוחים של המחר

יום ה', 16 ביוני 2016

 

באירוע בכירים שקיימה UPSבישראל בהשתתפות כ-200 מבכירי המגזר העסקי בישראל נדונה הערכות לעידן הסחר האלקטרוני המקוון, אתגרי ביצוע המשלוחים, והלוגיסטיקה אשר מאגדת את כלל התהליכים הללו לכדי ביצוע.

ליאור שגיא, מנכ"ל UPSבישראל פתח את האירוע ואמר: "אנו נמצאים בנקודה שהעולם משתנה לנגד עינינו. לעידן  הסחר האלקטרוני יש משמעויות מהפכניות וחברת UPSכר נערכת לכך.

אחד האתגרים המרכזיים יהיה נושא המשלוחים, אספקת הסחורה לבית או למרכז חלוקה, סידורי התשלומים ומדיניות ההחזרים. כולם מדברים על הרחפנים כדור הבא של המשלוחים, אולם נראה כי יהיה כאון שילוב כלים כאשר השילוח יהיה גם בעזרת כלי רכב אוטונומיים לא מאוישים שיספקו את המשלוחים לנקודה המבוקשת, הרבה לפני שנראה את השמים מלאים ברחפנים.

המבחן של כל ספק  ומפיצי החבילות בסחר האלקטרוני יהיה במה שנקרא Last Mile  כלומר, כל המחויבות והקשר ללקוח  הפרטי הרוצה לקבל חבילה בזמן קבוע מראש,  בנוחיות מירבית, עם אחריות מלאה של הספק לגביו, ואפשרות החזרה במקרה של אי התאמה.

כיום כבר יש ל-UPSבישראל כ-300 נקודות חלוקה".

באירוע השתתף גואנר אדלברך' מנהל הפיתוח העסקי ב-UPSאירופה שניתח את העתיד והמשמעויות של ה-E-Commerce.

גונאר ציין כי תחזית הצמיחה של הסחר האלקטרוני חוצה הגבולות וזו תעלה ב-40% עד לשנת 2020. יתרה מזאת, הוא הסביר כי 76% מהקונים מעדיפים את האפשרות לקבלת המשלוחים ללא תשלום על עצם המשלוח.

סקר שהזמינה UPSמלמד כי רוב הסחר האלקטרוני מתרכז כיום במעט ארצות וביניהן ארצות הברית,  סין, בריטניה, יפן. וגרמניה. כך שעדיין צפויה הרחבה גודלה בתחום זה.

נתון נוסף שאותו הציג גונאר דיבר על כך כי למעלה ממחצית הקונים יינטשו את תהליך הקנייה אם יגלו כי לא ניתנת להם האפשרות לבחירת זמן מוגדר לקבלת המשלוח.

עוד מסר כי  נרשמת הצלחה לנושא של הפעלת מקומות חלוקה – בחנויות, תחנות דלק  ונקודות חלוקה יעודיות כאשר מקבל החבילה יכל לגשת לחנות כלשהיא בכל עת ולקבל את החבילה שהגיעה אליו.

במהלך האירוע התקיים פאנל טכנולוגי בנושא "הצצה לעתיד: מדע בדיוני או מציאות?" בהשתתפות ליאור צורף מומחה לחכמת המונים, ד"ר יובל דרור דיקן חוג התקשורת במכללה למנהל וחוקר אינטרנט, מני ברזילי מומחה סייבר ובהנחיית שדר הטלוויזיה דרור גלוברמן.

הדוברים ניתחו את אתגרי ה-Big Dataכאשר ריכוז ענק של נתונים בארגונים השונים פותח דרך לשירות ומענה טוב יותר ללקוח אך אינו מנוצל עדיין כראוי. עוד סקרו את הפיתוח של בינה מלאכותית  ו"חוכמת ההמונים" כדרך חדשנית ללוגיסטיקה  וניהול חכמים העונה בדיוק על הצרכים.