מהפכה מקוונת בתאגיד המים הגיחון

יום ב', 1 בדצמבר 2014
 
מערכת חכמה לשליחת מסרונים (SMS) שהחלה לפעול בחברת הגיחון - תאגיד המים והביוב של אזור ירושלים, המנוהלת ע"י זהר ינון, מודיעה לצרכנים בעת חשד לצריכה חריגה, סגירות צפויות של זרם המים, עדכון סטאטוס טיפול בפניות הצרכן ועוד. הפרויקט משרת כיום מעל 220 אלף בתי אב. 
 
המערכת החדשה, שיושמה על ידי חטיבת מיקור החוץ של תים, מקבוצת מלם-תים, היא חלק ממהלכי שיפור השירות, והיא משמשת לצרכי ניהול תכתובות עם לקוחות הגיחון, תוך תיעוד, ניהול ובקרה לחיווי חוזר של סטאטוס שליחת המסרון. במהלך חודש ספטמבר נשלחו ללקוחות החברה עשרות אלפי מסרונים ומבוצעת פעילות ענפה במגמה להגדיל את כמות העדכונים לצרכן בזמן אמת. חברת הגיחון הינה תאגיד המים המתקדם בישראל המספק שירותי מים וביוב באזור ירושלים, מבשרת ואבו גוש, לרבות מימון, תכנון, פיתוח, תפעול ותחזוקת התשתיות. 
 
במסגרת פיתוח ושדרוג מערך שירות הלקוחות בגיחון בנתה חטיבת מיקור החוץ של תים, מקבוצת מלם-תים, פלטפורמה ייעודית חדשנית במערכת ה-SAP  (בגרסה SAP ECC 6.0 EHP4) המתממשקת למערכת שליחת מסרונים.
הפלטפורמה מאפשרת את שליחת המסרון בעברית וערבית, וגם באופן אוטומטי לפי אירועים עסקיים מוגדרים מראש, בהתבסס על חישוב אונליין של נתוני קריאת מד המים המדווחות למערכת במחזור של עד חודשיים לכל לקוח. המערכת, הנותנת מענה עסקי לצרכי אגף המים ואגף שירות הלקוחות והתבצעה בשיתוף פעולה עם חברת CELLACT, המתמחה בהפצת מסרונים.
 
לדברי שי שובל, מנמ"ר הגיחון, הפרויקט נולד כחלק משיפור השירות ללקוח, עדכונו במידע חשוב אודות תהליכים הקורים בתאגיד המים והביוב, ככל האפשר בזמן אמת ובאמות מידה שמעבר לדרישות הרגולטור. "בעבר, בחלק מהמקרים, שלחנו ללקוחות מכתבים בדואר, אשר הגיעו ליעדם לאחר מספר ימים. כיום, המידע נמסר לציבור הלקוחות שלנו במועד קבלת הנתונים, לפי פילוחים עסקיים ועד לרמת הלקוח הבודד. לדוגמה: במועד הזנת נתוני קריאת מדי המים המערכת מחשבת את נתוני הצריכה הרגילה של הלקוח ובמידה וקיים חשד שהצריכה של לקוח מסוים היא חריגה נשלח ללקוח מסרון. המערכת מתעדת את ההודעות ללקוח וכוללת מערך ניהול ייעודי המאפשר לשירות הלקוחות לבצע תחקור מקיף ובקרה מלאה ". 
 
 
 
 
 
 
 
T