מה צופים מרכישת לינקדאין על ידי מיקרוסופט

יום ה', 23 ביוני 2016

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

עיסקת הרכישה של חברת LinkedIn(שהיא רשת חברתית לאנשי עסקים מקצוענים בעיקר) על ידי חברת מיקרוסופט תמורת תשלום של 26.2 מיליארד דולר (שהיא הגדולה לרכישה אחת בתולדות מיקרוסופט) אמורה לקבל אישור סופי בסתיו הקרוב.

אבל, למרות ההודעה הרשמית בעניין זה רבים הרימו גבה  למקרא רכישה יקרה זו.

יש אומרים כי יש בכך כשלון קודם כל  של נושא רשת חברתית עצמאית. סימן שרשת חברתית כבר לא נושאת את עצמה והיא מחפשת בית מחסה.

מה שמעורר חששות לגבי העתיד העצמאי של רשתות חברתיות נוספות. שכולן כולל LinkedInסבלו מירידות שערים ניכרות בבורסות בזמן האחרון.

ואילו מנקודת הראות של מנכל מיקרוסופט סטיה נאדלה הוא טוען ל"מהפכה כוללת בחברה המאוחדת" ומחפש גישה להצעת מערכות התוכנה של מיקרוסופט לציבור ענק של גולשים הנאמד ב-433 מיליון איש ואישה.

מיקרוסופט,  כך מעריכים רוצה לנצל את המידע הענפי-מקצועי הגלום בציבור זה על מנת לקדם מכירות מערכות עסקיות כמו Officeו-Dynamics– מערכת ניהול לאשי מכירות.

ובכל זאת, יש המזכירים את ההצהרות החגיגיות  של הרכישה שהתגלתה ככושלת כושלת של חברת ייצור הטלפונים  נוקיה בשנת 2013 במחיר של 7.6 מיליארד דולר שנרשמה לבסוף בספרים כהפסד מוחלט.