מיקרוסופט מפגרת ברשתות חברתיות

יום ג', 26 ביוני 2012

נראה כי מיקרוסופט מתעוררת לפעולה מהירה בתחום הרשתות החברתיות, לאחר ש"נרדמה בשמירה" מול הגל הגואה של פייסבוק, טוויטר, לינקלינק  ועוד. חברות תוכנה לא מעטות כבר נמצאות במהלך מתקדם של רשת חברתית לעסקים שתאפשר קשר שוטף, חלפת מידע וניתוחים עסקיים בין עסקים ובתוכם.

על רקע זה, נודע כי מיקרוסופט החליטה לרכוש את חברת Yammer, שהיא בת 4 שנים בלבד, במחיר של 1.2 מיליארד דולר. החברה מוסרת כי יש לה כבר 5 מיליון משתמשים בחברות עסקיות שונות.

מחיר גבוה זה, העולה בהרבה על שווי Yammerבשוק, מוסבר בפוטנציאל של חברת Yammerלתפעל רשת עסקית חברתית על כל הקשור בכך.

עם זאת, מעוררת רשת עסקית שאלות לגבי אבטחת מידע, שמירת סודיות וסיכון עסקאות עקב קלות ההפעלה של הרשת. ואמנם, סקר של חברת גרטנר בקרב 250 ארגונים, העלה כי 35% מהמנהלים שנשאלו ענו כי הם "מלאי פחד" מחילופי מידע עסקי לא מבוקרים.