מיקרוסופט מציגה עוד מנוע חיפוש

יום ה', 17 ביולי 2014

חברת  מיקרוסופט העולמית עומדת שוב לפני גל של פיטורים (לא ברור אם הם  יהיו גם בישראל).

זאת, גם בעקבות חוסר ההצלחה של החברה לתפוס מנהיגות בעולם המוביילים כולל סמארטפון, טאבלטים, רשתות חברתיות ומנועי חיפוש.

עתה מנסה החברה להדביק את הפיגור.

מדובר בגרסה של מיקרוסופט למוצר החיפוש של ענקית האינטרנט גוגל - שמהווה את הבסיס להצלחתה מאז הציגה אותו לפני 17 שנה
מגוון  המוצרים החדשים עליהם הכריזה מיקרוסופט בשבועיים האחרונים הוכיחו את רצונה להצטרף סוף כל סוף לתחום האינטרנט.  מיקרוסופט פרסמה בבלוג הרשמי שלה הודעה על השקת מוצר חיפוש חדש בשם Delve. כאמור, מדובר על הגרסה של מיקרוסופט למוצר החיפוש של גוגל, שמהווה את הבסיס להצלחתה מאז הציגה אותו לפני 17 שנים.
מיקרוסופט מצטרפת למעשה לקבוצת תקני מחשוב הענן של גוגל כאשר 
קורטנה של מיקרוסופט התחרתה בניבוי תוצאות המונדיאל
סאטיה נאדלה, דיבר על Delve במהלך כנס השותפים של מיקרוסופט שנערך באחרונה. המטרה היא  לספק כלי חיפוש יעיל עבור משתמשי מיקרוסופט. בהתחלה Delve יושק למשתמשי אופיס 365, ובהמשך הוא יהיה זמין לכל משתמש במוצרים של החברה, בין אם ווינדוס, ווינדוס פון או שירות הענן Azure. 
מיקרוסופט עובדת על הפרויקט הזה כבר מספר שנים, וכבר במרץ חשפה חלק ממנו, תחת שם הקוד "אוסלו". גם פרויקט הסייעת האישית קורטנה הוא חלק מאותו כלי חיפוש שהחברה בנתה תחת שלושה מוקדים: Delve, קורטנה ו-Power Q&A, לשלושתם תצטרף התשובה של מיקרוסופט לגוגל טרנסלייט, Skype translator שיושק בהתחלה למשתמשי סקייפ וישמש להם מתורגמן קולי אוניברסלי בזמן אמת.
 
Delve מתמקד בחיפוש בענן של אופיס 365. Delve לא מחפש באינטרנט. בשביל זה יש את בינג. אבל הוא כן יודע לשלוף את המידע מתוך כל המסמכים שלכם, תוך שימוש באינטליגנציה מלאכותית שאמורה ללמוד את המשתמש והצרכים שלו. 
 
כאמור Delve יושק כנראה במהלך השנה הקרובה באופיס 365, סביר להניח שאם הוא יצליח, מיקרוסופט תשלב אותו בשאר המוצרים שלה. כך החברה תתקרב לחזון החדש של נאדלה שהופך אותה לחברה של "פלטפורמות ופרודוקטיביות", ותוכל לזנוח את החזון הקודם שלה שהתווה עבורה סטיב באלמר ושהוכח ככישלון חרוץ. 
 
נאדלה חושף חזון לפיו "אנשים יוכלו להיפגש ולשתף בקלות וביעילות. הם יוכלו להביע רעיונות בדרכים חדשות. הם יוכלו להתנסות בקסם סביבתי".