מיקרוסופט רושמת הצלחות עם יוזמות חדשות

יום ב', 24 באוקטובר 2016

אל מול ההסתערות של חברות המובייל - היו מי שמיהרו להספיד את מיקרוסופט כחברה ש"נשארה מאחור".

ועתה לאחר שניפצה את תחזיות האנליסטים ממשיכה ענקית התוכנה מיקרוסופט בתנופה החיובית גם ברבעון האחרון - עדות להצלחת מאמציו של המנכ"ל סאטיה נאדלה להעתיק את מוקד פעילות החברה מתוכנות למחשבים אישיים אל תחומי המובייל ומחשוב ענן.

החברה האמריקאית רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 4.7 מיליארד דולר, או רווח של 60 סנט למניה. בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה מיקרוסופט רווח של 76 סנט מניה לעומת רווח של 67 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח בניכוי סעיפים חד פעמיים של 68 סנט למניה.

בסיכומי המכירות דיווחה החברה על הכנסות של 22.3 מיליארד דולר - גידול של 9% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 21.7 מיליארד דולר. זה הרבעון השני ברציפות שבו רושמת החברה צמיחה בהכנסות, לאחר רצף של חמישה רבעונים שבהם התכווצו הכנסותיה.

הכנסות מיקרוסופט בתחום מחשוב הענן הכולל מוצרים כמו אופיס 365 - גרסת הרשת של יישומי אופיס - ושירות תשתיות הענן אז'ור(Azure), צמחו ברבעון בכ-7% ל-13.1 מיליארד דולר, הודות לזינוק של 116% בהכנסות שירות תשתיות הענן אז'ור. צמיחתו המהירה של תחום מחשוב הענן מסייעת לפצות על החולשה בעסקי מיקרוסופט הקשורים למחשבים אישיים.

הכנסות חטיבת המחשוב האישי של מיקרוסופט - הכוללת את מערכת ההפעלה Windows ירדו ברבעון השלישי ב-2% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, והסתכמו ב-9.3 מיליארד דולר. עם זאת, הירידה משקפת שיפור לעומת נסיגה של 4% בהכנסות ברבעון השני של השנה.

כאמור, מיקרוסופט סובלת מפגיעה במכירות מוצרי הדגל שלה, מערכת ההפעלה וינדוס ותוכנות אופיס, כתוצאה מהירידה המתמשכת במכירות של מחשבים אישיים בעולם. עם זאת, מאז כניסתו של סאטיה נאדלה לתפקיד המנכ"ל לפני יותר משנתיים, נהנתה החברה מהתאוששות דרמטית בעסקיה הודות להעתקת מוקד פעילותה מתוכנות למחשבים אישיים לתחומי המובייל ומחשוב ענן.

בה בעת, שירות תשתיות הענן אז'ור הפך את מיקרוסופט לאחת ממובילות שוק ה-IT לעסקים גדולים.

בחודש יוני הודיעה מיקרוסופט על רכישת הרשת החברתית העסקית לינקדאין תמורת 26.2 מיליארד דולר - הרכישה הגדולה בתולדות מיקרוסופט. היקף העסקה גדול פי יותר משלושה מרכישת סקייפ בשנת 2011 (8.2 מיליארד דולר) וכמעט פי ארבעה מרכישת נוקיה ב–2013 (7.6 מיליארד דולר).

העסקה נועדה להעניק למיקרוסופט פעילות יוזמת בעולם הרשתות החברתיות באמצעות 400 מיליון משתמשי לינקדאין, ולספק לה ביג דאטה (מאגר מידע מגוון) עצום על דפוסי הפעולה של גולשים ברשת, שלא היה ברשותה עד כה.