מכינים חוקים שיגנו על ילדים מפני מסירת מידע

יום ב', 1 באוקטובר 2012

 

נציב הסחר של ממשלת  ארצות הברית מכין עתה שורת  חיקוקים שיגנו על ילדים מפני מסירת מידע  לגורמים מסחריים ואחרים ללא הרשאה ברורה מצד הוריהם.

האחריות תוטל על החברות מחפשות המידע.

עד כה נושא הגנת הפרטיות באינטרנט טופל על יד ארגונים ומשפטנים כמו גם הורים ומורים בעיקר מפני סכנות של פורנוגרפיה, תמונות המעודדות אלימות, מתקפות סייבר שונות והצעות מגונות.

עתה יש דאגה חדשה: הצעות ידידותיות למסירת מידע אישי תמורת הטבות מצד אתרי חברות ברשת וקבלת אפליקציות המכוונות ישירות לילדים.

משפטנים שהתעוררו לפעולה  בתחום זה בארצות הברית אומרים כי חברות גדולות כמו גם מפתחי אפליקציות ו"כורי" מידע  אוספים נתונים פיזיים ופעולות מקוונות של  מיליוני ילדים ללא ידיעת הוריהם.

ספק גם אם הילדים מודעים למה שהם עושים כאשר הם  מעבירים תמונות שלהם, או קודים להתקשרות במכשירים ניידים או כל נתון אחר על גיל, מין ונטיות שונות.

מציינים כי למעשה מסירה מרצון של ידע כזה כדי לקבל מתנה או אפליקציה או הטבה לכאורה היא חוקית.

"הקושי הוא כאן רב",  אומרים בנציבות הסחר- שכן "כיום כמעט לכל ילד יש בכיסו מכשיר נייד וההורים אינם מסוגלים לדעת למי ועם מי הוא יוצר קשר".

ספקים כמו גם חברות פרסום0מיוחדות לילדים מנצלים פרצה זו בחוק.

אמנם חוק הגנת הפרטיות בארה"ב קובע כי חברות חייבות לקבל את הסכמת ההורים לפני שהן אוספות  מידע מילדים מתחת לגיל 13 .

אך חברות ומבצעים כמו "מקדונלד הפי מיל", מרכזות מידע מילדים כדי לספק להם תמונה שלהם יחד עם  דמויות מקדונלד שונות.

גם הטכנולוגיה משרתת את תחום החדירה לפרטיות הילדים.

כיום יש תוכנת הנקראות Ghosteryהמסוגלות לנתח לאפיין  ולקבץ קבוצות ילדים בעלי נטיות לכיוונים מסוימים כדי להציע להם שירותים או מוצרים.