מלחמה בארצות הברית נגד פרסום בניידים

יום ה', 12 ביולי 2012

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

 ציבור המשתמשים בטאבלטים  ואיי-פונים למיניהם  כבר עייף מהצפת הפרסומות הלא מוזמנות במכשירים שלו.

הממשל  האמריקאי קשוב לכעס זה (שאף לווה באיומי רצח על מנהלי חברות מפרסמות) ובימים אלה מקיים משרד המסחר דיון מיוחד בכל הנושא של חדירה לא מורשית זו לפרטיות בעלי הניידים.

כל גורמי הציבור הוזמנו להעיד לפני ועדת הממשל הבוחנת עתה נושא זה.

החברות לא עוצרות באדום ומתעלמות מההתנגדות לפרסום. מסתבר  כי גוגל מפעילה עתה במלוא המרץ ובהצלחה מבחינתה את חברת הפרסום הדיגיטלי  AdMob  שרכשה באחרונה תמורת 750 מליון דולר.

אך לעומת הצלחה זאת, חברת מיקרוסופט מחקה מספריה הכנסה של 6.2 מיליארד דולר! עקב הפסדי חברת aQuantive  שרכשה עוד בשנת 2007 תמורת 6.3 מיליארד דולר.

חברת האבטחה והבקרה LookOut  ניתחה את כל סוגי הפריצות הפרסומיות  למכשירי המובייל שלנו .

מנכ"ל החברה ג'ון הרינג אומר כי  מדובר במאות מיליוני מקבלי פרסום שלא הזמינו בתוך האפליקציה שהם מורידים או בכתוביות לצדה,  בעיקר בסביבת מערכת ההפעלה אנדרואיד. יש חברות פיתוח המבטיחות אפשרות למחיקת הפרסום  ו/או למתן אפשרות למשתמש לסרב לקבל פרסום.

אנשי ממשלו של אובמה אומרים כי עוד לפני הפעלת סנקציות נגד מפרסמים שלא כדין הם מצפים כי החברות המובילות גוגל ואפל ידאגו בעצמן שלא לשלב פרסומות בכל דרך שהיא ללא הסכמת בעלי המכשירים.

בישראל אמר המפתח רן אבידן כי "המובייל  הוא כמו המערב הפרוע". הוא טוען כי חברת Startapp  בראשותו כבר דואגת ליצור חסמים מפני שילוב פרסומות ללא הרשאה.

אבל בארצות הברית גוברת הדרישה כי הממשל בעצמו יקבע כללים לגבי עצם הפרסום כמו גם איסוף ומכירת פרטים אישייים על רוכשי מכשירים ופותחי חשבונות  במוביילים למיניהם.