מסרי הלכלוך ברשת פוגעים בביקוש לטוויטר

יום ד', 19 באוקטובר 2016

חברת טוויטר מחפש קונה - כמעט בכל מחיר.

. החברה חיפשה בחודשים האחרונים רוכש פוטנציאלי, ובין השאר חיזרה אחרי גוגל, דיסני וחברת התוכנה סיילספורס - שהיתה כנראה הקרובה מכולן להגיש הצעת מחיר. אבל בסוף היא ויתרה. וחלק מהסיבה, לפי ג'ים קריימר מ-CNBC- היא הבעיה המתמשכת של החברה בהתמודדות עם הטרולים.

לפי  סלנג האינטרנט , טרול  הוא אדם זורע השמצות ומחלוקת ברשת הפוגעות באנשים על ידי פרסום ויראלי,

"מה שקרה זה שהרבה מהמתעניינים ברכישה עוקבים אחרי אנשים עם המון עוקבים ורואים את השנאה", אמר קריימר. "טוויטר אומרת 'תראו, יש לנו פילטר'. אבל הפילטר מסנן כמות מאוד קטנה של השונאים - והם מורידים את הערך של החברה".

סיילספורס אינה היחידה. לפי דיווח של בלומברג, דיסני, שאף שכרה את חברת  ג'יי פי מורגן צ'ייס כדי שתעזור לה בהערכת המחיר של טוויטר, היתה מודאגת באותה מידה. "וולט דיסני החליטה בסוף לא להגיש הצעת מחיר, גם בגלל הבריונות וצורות בעייתיות אחרות של תקשורת ברשת החברתית - שעלולות לפגוע בתדמית המשפחתית שלה", נאמר בדיווח.

טוויטר מנסה למנוע כבר זמן רב שימוש פוגעני ברשת. ב-2015, המנכ"ל דייק קוסטולו אמר לעובדים כי "אנחנו גרועים בהתמודדות עם פוגענות וטרולים", לאחר מאמר שפירסמה על כך עיתונאית ב"גרדיאן". אבל המשתמשים מאמינים כי בעיית הפוגענות עדיין אינה בראש סדר העדיפויות של החברה.

כעת, לטוויטר יש מוטיבציה לקחת את הבעיה ברצינות. שווי השוק שלה נמוך ב-3.5 מיליארד דולר מהשיא שנרשם לאחר שמועות על רכישה, ואם מה שקריימר אומר הוא נכון, חלק מהקריסה הגדולה בשווי נגרם בעקבות בעיית הפוגענות ברשת.