מערך דיגיטלי מקל ניהול הטיסה

יום ג', 22 בנובמבר 2016

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

כאשר טייסי אל על נמצאים במוקד החדשות בטענות של "עומס עבודה" טוב לקרוא על שיפור טכנולוגי  המקל על הטייסים.

אלה כידוע אחראים הרבה יותר מאשר לתמרן מטוס משדה התעופה אחד למשנהו; הם צריכים להיות מסוגלים לגשת לזרם בלתי פוסק של מידע ולקבל החלטות מהירות.

זה המקום שבו Tabletsכמו האייפד ומערכת Surface  של מיקרוסופט הפכו כלים יעילים. עכשיו, במקום להדפיס מסמכי טיסה קריטיים כמו מדריך ביצועי תעופה ותרשימים על נייר, יכולות חברות תעופה לאחסן אותם באופן דיגיטלי על בסיס משותף.

טייסים בכירים מציגים עתה את אפליקציית/פורטל Crew  על ה- iPad.

מטרת המפתחים הייתה למצוא דרך לכיוון הדיגיטלי עם מכשיר קטן וקל לנשיאה, פשוט לעדכון ואמין בניהול וניתוח נתונים.

בדרך דיגיטלית זו נחסכים אחסון  בקלסרי נייר של מדריכים טכניים וכן עשרות רישומי יד במטוסים בכל תא טייס. בעבר בדוכן "הספרייה", קלסרים תפסו  הרבה מקום באזור צפוף ממילא.

כך למשל,  כאשר BA  הוציאה תיקוני מדריכים טכניים ותרשימים, צוותות נאלצו להחליף לעמודים החדשים ביד. מלבד היותו תהליך מייגע, אתה צריך להיות זהיר עם דפי ההוראות.

ועוד יתרון: הדיגיטציה  והתקשורת מאפשרים עיבוד שוטף וכן עדכוני תוכנה אלחוטיים יכולים לשכתב מסמכים אלקטרוניים מיד עם שינויים. הטייסים גם יכולים לבצע התאמות  משלהם בזמן הטיסה ולחפש את המידע הדרוש.

צמצום נייר חוסך יותר מעצים ומרחב לטייס. זה גם מקטין אחד המצרכים החשובים ביותר חברות תעופה להשתמש: דלק. כל זה נייר המאוחסן בתא הטייס יכול לשקול עד 40 ק"ג, כך שהסרתו מהמטוס אומר שצריך לטעון פחות דלק בכל טיסה, תוך חיסכון של מיליוני דולרים בשנה.