משאל סופטניוז - אתגר והזדמנויות בפרסום סלולרי

יום א', 1 בינואר 2012

עופר איתן, מנכ"ל Moblin

 

Moblin מובילה את תחום השיווק והפרסום הסלולרי בישראל ופועלת גם בזירה הבינלאומית. החברה מספקת פתרונות סלולרים מלאים, בתחומים: בניית אסטרטגיית מותג סלולרית מלאה וארוכת טווח, קריאיטיב, פיתוח והפקה, קנייה, תכנון ופריסת מדיה סלולרית, איפיון, עיצוב ופיתוח אפליקציות (בכל הפלטפורמות), איפיון, עיצוב ופיתוח אתרים סלולרים, שירותים מבוססי מיקום, תמיכה בשוק הבינלאומי - במעל ל-65 מדינות ומול 200 מפעילים סלולרים.

החברה, המוחזקת על ידי חברת דאטומו בע"מ, אף מספקת פלטפורמה לשילוב סלולר עם תכני טלוויזיה וכן פתרונות סלולרים לאתרי אינטרנט.

2011 היתה שנה נהדרת מבחינה מקצועית. חדירת הסמארטפונים בארץ ובחו"ל האיצה בצורה משמעותית את הדרישות להפקת נכסים סלולריים ושיווקם בכל המדיות: אפליקציות, אתרים סלולריים, קופונים, סקרים, משחקים ממותגים, השגת לידים, מכירות ועוד... אפשר להגיד שאחרי הרבה שנים בהם כולם חיכו לפריצה של "שנת הסלולר" - 2011 היתה השנה בה זה קרה באמת.

כבר היום אנחנו משלבים את האסטרטגיה הסלולרית של המותגים איתם אנחנו עובדים בשימוש מושכל במדיות משלימות כגון פרינט, אינטרנט, טלוויזיה וכו'. בנוסף לפעילות המקומית וכדי להגיע לסקאלביליות מירבית, יש לחברה תכנית התרחבות מסודרת לשוק הבינלאומי - במהלך החציון הראשון של 2012 נשיק מספר מוצרים שיהיו מהפכניים בתפיסת עולם השיווק והפרסום הסלולרי.

מדברים הרבה על משבר צפוי, בטח ובטח בתעשיית הפרסום והמדיה. מחקרים מראים שתחום העיסוק שלנו לא יפגע אלא להיפך, יגדל ובגדול... זו גם ההערכה שלי. מדברים על השיווק והפרסום הסלולרי כתחום הצומח ביותר בעולם, ישנה עלייה גדולה בכמות הסמארטפונים שמושקים והמשאבים שמשקיעות חברות הענק כגון אפל, מיקרוסופט וגוגל, רק מראים עד כמה הזירה הזו חשובה.

מעל הכל, בשנת 2012 המדיום הסלולרי יאפשר למותגים לשמר לקוחות, להגדיל מכירות, לייצר חשיפה לפעילויות, לקבל חיווי על פעולות שביצע משתמש סופי ועוד. אני צופה שתחום השיווק והפרסום הסלולרי יגדל משמעותית במהלך 2012, ישולב בכל קמפיין שהוא וגם יהפוך לראש חץ עבור מספר חברות בהשקת פעילויות, מבצעים ומוצרים חדשים.