משאל סופטניוז - הערכה אופטימית לגבי פיתוח פרסום סלולרי

יום ה', 15 בדצמבר 2011

עופר איתן, מנכ"ל Moblin

קצת על Moblin: Moblin מובילה את תחום השיווק והפרסום הסלולרי בישראל ופועלת גם בזירה הבינלאומית. החברה מספקת פתרונות סלולרים מלאים, בתחומים: בניית אסטרטגיית מותג סלולרית מלאה וארוכת טווח, קריאיטיב, פיתוח והפקה, קנייה,תכנון ופריסת מדיה סלולרית, איפיון, עיצוב ופיתוח אפליקציות (בכל הפלטפורמות), איפיון, עיצוב ופיתוח אתרים סלולרים, שירותים מבוססי מיקום, תמיכה בשוק הבינלאומי - במעל ל-65 מדינות ומול 200 מפעילים סלולרים. בין לקוחות החברה ניתן למצוא מפרסמים ומותגים מובילים: שטראוס, מפעל הפיס,בנק פועלים, נוקיה, פרוקטר אנד גמבל, קוקה קולה, מבשלות בירה בינלאומיות, הבנק הבינלאומי, מגדל, אוויס ועוד.
החברה, המוחזקת על ידי חברת דאטומו בע"מ, אף מספקת פלטפורמה לשילוב סלולר עם תכני טלוויזיה וכן פתרונות סלולרים לאתרי אינטרנט. אתר: www.moblin.co.il

1. כיצד אתה מסכם את שנת 2011 מבחינת הישגים (או פיגורים) מקצועיים?
2011 היתה שנה נהדרת מבחינה מקצועית. חדירת הסמארטפונים בארץ ובחו"ל האיצה בצורה משמעותית את הדרישות להפקת נכסים סלולריים ושיווקם בכל המדיות: אפליקציות, אתרים סלולריים, קופונים, סקרים, משחקים ממותגים, השגת לידים, מכירות ועוד... חברות רבות רצו לתקוע יתד במדיום כמה שיותר מוקדם על מנת לסמן טריטוריות ולייצר נוכחות במחירים סבירים - באמצעותנו הן ייצרו אסטרטגיית שיווק ופרסום סלולרי. אפשר להגיד שאחרי הרבה שנים בהם כולם חיכו לפריצה של "שנת הסלולר" - 2011 היתה השנה בה זה קרה באמת, כיום כמעט ואין אף חברה מובילה שמכבדת את צרכניה שלא פועלת בצורה שמתאימה לעולם המכשירים הניידים.  
 
2. מה הערכתך לגבי התוצאות העסקיות?
Moblin עברה ובגדול את יעד המכירות שהוצב בתחילת השנה. שמרנו על מעמדנו כחברה הגדולה והמובילה בתחום השיווק והפרסום הסלולרי, השגנו יותר מ 25 לקוחות מ 100 החברות המובילות בישראל ורק לקוח אחד נטש אותנו. אנחנו מאוד גאים בכך שבתקופה בה שוק הפרסום לא יציב אנו גדלים ושומרים על שביעות רצון לקוחות גבוהה. אין היום אף חברה בארץ שמחזיקה 30 עובדים ממוקדים בהפקה וקידום נכסים סלולריים, למותגים מקומיים ובינלאומיים, כך שמבחינתנו תוצאות 2011 נפלאות.
 

3. מה בתוכנית שלכם לכניסה ופיתוח שטחים ותחומים נוספים?
כיום אנחנו נותנים פתרון מלא לכל חברה או מותג שרוצה לייצר נוכחות במכשירים ניידים, הן בהיבט ההפקה והן בהיבט הקידום במדיה סלולרית. כבר היום אנחנו משלבים את האסטרטגיה הסלולרית של המותגים איתם אנחנו עובדים בשימוש מושכל במדיות משלימות כגון פרינט, אינטרנט, טלוויזיה וכו'. אנחנו ב Moblin מקיפים את כל האספקטים הדרושים בתחום ומחזיקים את הטכנולוגיות בבעלותנו כך שכיום יש לנו פתרון גם ברמה הקריאטיבית וגם ברמה האופרטיבית לכל דרישה או פעילות שעולה. בנוסף לפעילות המקומית וכדי להגיע לסקאלביליות מירבית, יש לחברה תכנית התרחבות מסודרת לשוק הבינלאומי - במהלך החציון הראשון של 2012 נשיק מספר מוצרים שיהיו מהפכניים בתפיסת עולם השיווק והפרסום הסלולרי.
 

4. מה הערכתך לגבי הצפוי בשוק בשנת 2012?
מדברים הרבה על משבר צפוי, בטח ובטח בתעשיית הפרסום והמדיה. מחקרים מראים שתחום העיסוק שלנו לא יפגע אלא להיפך, יגדל ובגדול... זו גם ההערכה שלי. מדברים על השיווק והפרסום הסלולרי כתחום הצומח ביותר בעולם, ישנה עליה גדולה בכמות הסמארטפונים שמושקים והמשאבים שמשקיעות חברות הענק כגון אפל, מיקרוסופט וגוגל, רק מראים עד כמה הזירה הזו חשובה. ישנו חשש של חברות רבות לפרסם במדיות "רגילות" על מנת לא לעורר מהומה או להוות בסיס לשיחה יומית ומכאן תקציבים רבים מופנים לשיווק "מתחת לרדאר" כאשר הסלולר יזכה לנתח נכבד מזה. מעל הכל, בשנת 2012 המדיום הסלולרי יאפשר למותגים לשמר לקוחות, להגדיל מכירות, לייצר חשיפה לפעילויות, לקבל חיווי על פעולות שביצע משתמש סופי ועוד. אני צופה שתחום השיווק והפרסום הסלולרי יגדל משמעותית במהלך 2012, ישולב בכל קמפיין שהוא וגם יהפוך לראש חץ עבור מספר חברות בהשקת פעילויות, מבצעים ומוצרים חדשים.