משווקים נאבקים כיום למצוא את הטכנולוגיה ליחסים אישיים עם הלקוח

יום ה', 27 בנובמבר 2014

הדרך לשמר לקוחות לאורך זמן ולהגדיל את הפעילות איתם היא ע"י יצירת שיח רב ערוצי, אישי ומסונכרן, באמצעות כל הערוצים הדיגיטלים של הארגון, אומר סקר טרהדאטה , ומגלה כי עד שנת 2019, ההשקעה הממוצעת של ארגונים ב- Digital Marketingתעמוד על כ-40 אחוז מההוצאות על שיווק

סקר של Teradata, מובילת שוק בינלאומית בתחומי הפלטפורמות האנליטיות למידע ובתחומי ה- Integrated Marketing Management, מגלה כי 62 אחוזים ממנהלי השיווק בחברות גלובליות גדולות, מאמינים כי שיפור שביעות הרצון של הלקוח היא היא הסיבה המרכזית להשקיע  בטכנולוגיה. הדרך לשמר לקוחות לאורך זמן ולהגדיל את הפעילות איתם היא ע"י יצירת שיח רב ערוצי, אישי ומסונכרן, באמצעות כל הערוצים הדיגיטלים של הארגון.

הסקר נערך על רקע מגוון הטכנולוגיות השיווקיות החלופיות והאתגר להחליט היכן נמצאות קדימויות ההשקעה, בעיקר בשל הרצון לתגבר את המיקוד בלקוחות. הסקר, שנערך באמצעות חברת Econsultancy, הקיף למעלה מ-400 מנהלי שיווק בכירים, בחברות עם הכנסות של למעלה מ-500 מיליון דולר בשנה.

על פי הסקר, מגמת הפרסונליזציה של התקשורת עם הלקוחות ומיקומם של הלקוחות במרכז פעילות הארגון, הן סיבות מרכזיות להשקעה בטכנולוגיה. 32 אחוז מהארגונים שהשתתפו בסקר ממקמים את הפרסונליזציה במקום הראשון, אם כי בפועל, רק 20 אחוז מיישמים Real Time Personalization  בפעילותם היומיומית. 47 אחוז ציינו כי הם מודעים לכך ששיפור חוויית הלקוח הוא יתרון משמעותי של תוכניות הפרסונליזציה.

עוד התגלה בסקר כי ב-2015, מרבית תקציבי השיווק יוסטו יותר ויותר לשיווק הדיגיטלי עם דגש על פרסונליזציה בשיווק.

"שיווק על סמך ניתוח ופילוח פרסונאלי היסטורי של התנהגות הצרכן, מבוצע כבר שנים רבות באמצעות מערכות Data Warehouse & Campaign Management", אומר טל נועם, מנהל החטיבה למערכות Data Warehouse & BIבחברת מיטווך, נציגת Teradataבישראל. "גם הצגה בזמן אמת ללקוח של מבצעים שחושבו מראש ע"י מערכות אלו, מבוצע כיום ע"י ארגונים שונים. על כן, היתרון התחרותי של ארגונים כיום, טמון ביכולת לשלב בין ניתוח של נתונים פרסונאלים היסטוריים, לבין נתוני ביג דאטה פרסונאלים, בזמן אמת, כדוגמת Contextual Data, המאפשרים השגת תמונת לקוח של 360 מעלות, מלאה ועדכנית".

לדברי נועם, "האתגר הוא לנצל את מלוא הנתונים (ולא רק נתונים היסטוריים או  לחלופין נתוני זמן אמת) בחיזוי התנהגות הלקוח הצפויה, וזאת אצל לקוחות מורכבים כגון בנקים, חברות ביטוח, טלקו, וכד'. פתרון יעיל אחד הוא השימוש בתוכנת Celebrusבשילוב עם תוכנת Teradata RTIM. באמצעות איסוף ופרסונליזציה של נתוני הגלישה באינטרנט, מובייל ושאר הערוצים הדיגיטלים ניתן כיום לנתח מיידית את כוונות הלקוח, ובשילוב הנתונים ההיסטוריים שלו, להתאים לו בזמן אמת את המסרים השיווקים והקמפיינים שאליהם הוא יחשף".

החטיבה למערכות Data Warehouse & BIבחברת מיטווך משווקת בישראל את מערכות Teradata ו- Aster Data  וכן את Microstrategyו- Celebrus