משרד התחבורה אישר הפעלת רשתות אלחוטיות בטיסות

יום ב', 29 בספטמבר 2014
ישראל  מפגרת אחרי המערב לא רק בהנהגת מדיניות של  "שמים פתוחים" אלה גם בהכנסת חידושים טכנולוגים לטובת הנוסעים.  ועתה, אחרי אירופה וארה"ב: משרד התחבורה אישר הפעלת רשתות אלחוטיות בטיסות.
רשות התעופה האזרחית, שפועלת תחת משרד התחבורה, אישרה לחברות התעופה הישראליות להפעיל שירותי רשת אלחוטית פנימית (Wi-fi) בזמן טיסה. בכך מאמצת רשות התעופה האזרחית את התקנות העדכניות שאומצו בארה"ב ובאירופה בנושא. לפיכך, נוסעים שמחזיקים ברשותם מחשבים, טאבלטים או סמארטפונים יוכלו לגלוש בזמן הטיסה מבלי להפריע למכשור האלקטרוני שמותקן על המטוסים. 
 
למרות הבשורה המאוחרת הזו  במשרד התחבורה מבהירים שהפעלת רשתות אלחוטיות היא זכות ולא חובה, כך שההחלטה האם להתקין שירות מסוג זה בטיסות נמצאת בידי אל-על, ארקיע וישראייר. 
מארקיע נמסר בתגובה כי היא "תבחן את המלצת הרשות האירופית ורשות התעופה האזרחית הישראלית לכשתתקבל במטרה לאפשר ללקוחותיה שימוש חופשי במכשירים אלקטרוניים בטיסה".
סוכנות  בטיחות התעופה האירופית (EASA) הודיעה בתוך כך כי ניתן יהיה להשאיר מכשירים אלקטרוניים, כמו טלפונים ניידים, פתוחים בעת המראת מטוסים. בסוכנות טוענים כעת כי המכשירים אינם מהווים סכנה בטיחותית.
 
מהלך זה מצד הסוכנות מסיר למעשה את מכשול הרגולציה האחרון שעמד בפני חברות התעופה באירופה לאישור השימוש בטלפונים וב-wi-fi, אולם הן בכל זאת יצטרכו לבצע בדיקות מטעמן כדי לוודא שאכן מערכות הטיסה לא מושפעות מהאותות שמעבירים המכשירים האלקטרונים הניידים. כידוע, עד כה, הנוסעים נאלצו לכבות את המכשירים או להעביר אותם למצב טיסה. 
 
"אנחנו למעשה פותחים את הדלת שתאפשר להמשיך ולדבר בטלפון בעלייה למטוס ובמהלך הטיסה, כמו שעושים ברכבות", מסר בתגובה אליאס מרגקיס, דובר מטעם EASA. עם זאת, קרוב לוודאי שהנוסעים עדיין לא יוכלו להעביר טיסות שלמות בשיחות קולניות, שכן  עדיין אין  אפשרות קליטה בגובה של 10 אלף מטרים.