מתפתחת תרופה נגד פרסומות באינטרנט

יום א', 12 ביוני 2016

מאת משה שלו עורך ראשי SoftNews

מה לעשות נגד המגיפה העולמית של פרסומות באינטרנט?

יש פתרון (חלקי). מתפתחת תרופה נגד פרסומות באינטרנט

גל הפרסומות השוטף תחומים רבים באינטרנט במודעות גלויות וסמויות, מעורר התנגדות גוברת אצל המשתמשים וחיפוש פתרונות לבלימת מגיפה זו.

חברות הגנה ופיתוח מפתחות מחסומים שונים לבלימת הפרסומות, לשביעות רצונם של המשתמשים ופגיעה חמורה בהכנסות של מוכרי הפרסומים הללו.

דו"ח של חברת PageFair, הטוען להוגנות כלפי הצופים והמפרסמים כאחד, מביא נתונים בתחום זה. "כיום, 22% ממשתמשי סמארטפון בעולם מנסים להתקין, או כבר התקינו, מחסומים בולמי פרסומים. בין ינואר 2015 לינואר 2016 גדל ב-90% מספר המשתמשים המתקינים ומפעילים חסמים בתחום זה. בסין לבדה נאמד מספר של 159 מיליון חוסמי פרסומות, בהודו – 122 מיליון ובארה"ב רק 2.3 מיליון".

 

כיום כבר מוצעות 45 תוכנות חסימה להורדה במערכות הפעלה iOS  ואנדרואיד.

החיסכון בזמן סוללה עקב בלימת הפרסומות בסמארטפון iPhone 6  נאמד ב-42 דקות – כך לפי בדיקת הניו-יורק טיימס.