נס תספק מיקור חוץ לברינקס

יום ב', 6 בינואר 2014

נס טכנולוגיות תתפעל במיקור-חוץ את מערך ה-IT שלברינקס(Brinx) ישראל, בעקבות הסכם בן חמש שנים שנחתם בין שתי החברות. סכומו שלההסכם לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים  נודע שהוא עומד עליותר ממיליון שקלים לשנה.

מספר עובדי ברינקס ישראל עומד על 450, כמחציתם משתמשים במחשב. מלבד איתן בליימן, מנמ"ר החברה, וצוותIT פנימי מצומצם, שאר עובדי המיחשוב הם אנשינס ישראל. אלה מספקים לחברה את תחזוקת אתר ה-DR, שנמצא רחוק מהמטה שלה, שירותיאבטחת מידע ותמיכה במערכות ה-IT, לרבות בסיסי הנתונים, במכונות הווירטואליות מבית  VMware, במערך האחסון המרכזי ובמערכות התקשורת והטלפוניה. מערךהמיחשוב של ברינקס ישראל כולל כ-30 שרתים פיזיים ועליהם "רוכבים" 60 שרתיםוירטואליים.

ברינקס שינתה באחרונה את פניה ובניגוד לתדמיתה, היא לא משמשת רק כשירותשליחויות. "אנחנו בעצם חברת לוגיסטיקה מאובטחת", אמר בליימן לאנשים ומחשבים. "ברינקס מטפלת בהעברת ובהפקדת כספים של אלפי לקוחות וכן עוסקת בטיפול, ריקון, מילוי, שירות טכני, תחזוקה ותיקון של כ-1,000 כספומטים שלבנק לאומי  ובנק הפועלים.בנוסף, אנחנו מפעיליםמרכזי מזומנים ומהווים 'שלוח' מטעם הפועלים, לאומי ובנק ירושלים, בכך שאנחנו סופרים עבורם כספים - גם בכספומטים וגם כספים של לקוחות".

הוא הוסיף כי "באחרונה נכנסנו לשוק הקמעונאי ואנחנו מספקים כספות חכמות, שכוללות'שפתיים' להפקדת כסף מזומן. הכספת מביאה לכאורה את סניף הבנק אל הלקוח ולמחרת הואכבר רואה את ההפקדה שלכאורה בוצעה. אנחנו מספקים את השירות לרשתות בתחומי האנרגיהוהתחבורה ובכך מסייעים לייעול הבקרה על הכספים, למניעת מעשי שוד וליכולת לספקלהנהלת הארגון תמונת מצב בכל הנוגע להפקדות".

בהתייחסו להסכם עם נס אמר בליימן כי "עבדנו עם מלם-תים  במשך 15שנים והחלטנו לרענן את השורות. בברינקס עובדים מחמש בבוקר עד שמונה בערב, כמו מפעל. כל עצירה במערך המיחשוב משמעה עצירת פעילות החברה. הפכנו מארגון מבוסס ניירת לארגוןמוטה מיחשוב. מרגע המעבר הרגשנו שאנשי נס מטפלים בנו באופן יסודי ורציני. חלק ממנוהתבצע על ידי סקר תשתיות וצרכים. כמו כן, נבצע שדרוגים במערך המיחשוב שלנו".