נפילה במכירות וברווחי סמסונג

יום א', 3 באוגוסט 2014

מאזן חברת הענק סמסונג מפתיע לרעה.

לראשונה מזה 3 שנים, נבלמת הצמיחה המרשימה של סמסונג: יצרנית המובייל הגדולה בעולם הודיעה על ירידה של 9% במכירות ו-25% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדו"ח הרבעוני של החברה. בעקבות פרסום הדו"ח, המניה ירדה ב-3.7% בבורסה בסיאול .

היקף המכירות ירד מ-55.8 מיליארד דולר ל-50.9 מיליארד דולר, הרווח הנקי צנח מ-9.3 מיליארד דולר ל-6.1 מיליארד דולר. ושולי הרווח של החברה צנחו מ-14.1% ל-11.9%.


הנתונים המאכזבים הם תוצאה של קשיי סמסונג בשימור מעמדה בראש שוק הסמארטפונים והטאבלטים לאור התחזקותן של המתחרות שלה: אפל ממשיכה לצמוח בשוק האמריקאי, יצרניות סלולר צעירות כגון שיאומי משתלטות במהירות על השוק הסיני וחברות סיניות מבוססות כחואווי חודרות במהירות להודו, אפריקה, דרום אמריקה ושאר השווקים המתפתחים. בנוסף, ההוצאות התפעוליות של סמסונג עלו ברבעון האחרון בשל ארגון מחדש של מערך האחסנה והמלאי שלה.

גורם נוסף שהשפיע על מכירות החברה היא עלייתם של הטאבלטים המוזלים, אשר זוכים לביקושים יותר ממחשבי הלוח היוקרתיים של החברה הקוריאנית.


חטיבת הסלולר היא מקור ההכנסות הגדול ביותר של סמסונג אלקטרוניקס, עם 53% מכלל ההכנסות של החברה ו-61% מהרווח הנקי. בסך הכל, חטיבת הסלולר רשמה מכירות בהיקף של 26.7 מיליארד דולר, ירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. חמור מכך, הרווח הנקי של החטיבה צנח ב-31% ל-4.3 מיליארד דולר