סוף סוף מרויחים מתכנים במדיה דיגיטלית

יום ה', 22 באוגוסט 2013

לאחר תקופה ארוכה של נסיגה כוללת בענפי המדיה והתכנים, כולל מודלים כושלים של הכנסה בתחומי האינטרנט, נראה אור בקצה המנהרה. נראה כי סוף סוף מתגשמת התחזית של ג'ף צוקר, שכנשיא חברת NBCאמר כבר בשנת 2008 כי "יהיה מעבר מההכנסות הכבדות בדולרים במדיות המסורתיות להכנסות רבות של מטבעות מהתחום הדיגיטלי".

מסתבר כי התפתחות הטאבלט והסמארטפון וכל העולם הנייד, מגדילים את הרצון והצורך לקבלת תכנים במקוון ובכל מקום, ויותר לקוחות מוכנים לשלם תמורת זאת, בניגוד למה שהיה מקובל בעבר.

לדברי חברת המחקר eMarketer"אנשים מקדישים יותר זמן ביממה לצפייה המכשירים ניידים מאשר בטלוויזיה המסורתית".

חברת פרייס ווטרהאוס קופרס מעריכה כי ההכנסות ממכירת מדיה ומידע במקוון יגדלו ב-13% לשנה בכל אחת מ-5 השנים הקרובות.

גם חברות התיווך והסחר האלקטרוני מוכנות יותר לשלם לספקי התוכן. אמאזון, הולו ונטפליקס כבר משלמות 3 מיליארד דולר לספקי מידע עבור שימוש בתכנים. הוא הדבר בתשלומים ליצרני סרטים למיניהם, דבר שתורם עתה, למשל, לשליש מגידול ההכנסות של חברת CBS.

גם יצרני הספרים מתאימים עצמם לעסקי המובייל ומפיקים היום ספרים אלקטרוניים עוד לפני ההוצאה בדפוס. מעריכים כי תוך שלוש שנים יהוו מכירות ה-e-booksכ-40% מכלל מכירות המו"לים. גם העיתונים מנסים להרוויח מהרשת והנהלת ניו-יורק טיימס מוסרת כי יש לה כ-700,000 מנויים במקוון.