סיכומים חיוביים ותחזית זהירה מפי אלכס קפלון, מנכ"ל NGSoft

יום ב', 28 בנובמבר 2011

 סיכומים ותחזית אופטימיים מפי אלכס קפלון, מנכ"ל NGSoft 

  1. כיצד אתה מסכם את שנת 2011 בחברתך מבחינת הישגים (או פיגורים) מקצועיים?
    זו הייתה שנה מאוד טובה ל- NGSoft. החברה גדלה הן מבחינת כמות העובדים והן מבחינת העסקים והפרוייקטים. השלמנו מיזוג של חברת בלורה המתמחה בתחום חווית המשתמש- UX, שרכישתה בוצעה מספר חודשים לפני תחילת השנה. השלמנו גם את רכישתה של חברת מנטיס, אחת מחברות האינטרנט הבולטות והחדשניות ביותר בישראל. רכישת שתי החברות, יחד עם הפעילות הקיימת ב- NGSoft הביאו את החברה למצב שבו היום היא אחת המובילות בתחום הדיגיטל, עם מחלקת פיתוח והסטודיו החזק והגדול בארץ. היכולות האלה אפשרו לנו לספק ללקוחותינו פתרונות שלמים בתחום האינטרנט, המובייל והטלוויזיה, החל מתכנון קונספט המוצר עד להטמעתו בהיקפים גדולים.
    גדלנו משמעותית בשווקים שהגדרנו אותם כאסטרטגיים, כולל התחום הפיננסי בו אנו מספקים פתרונות מובייל ואינטרנט למספר בנקים מובילים בארץ, שוק המולטימדיה,  תעשיות ביטחוניות ועוד.    
  2. מה הערכתך לגבי התוצאות העסקיות?
    NGSoftהשיגה השנה תוצאות טובות מאוד. החברה הפכה לחלק משמעותי בתוך קבוצת BATM. אנחנו מתמקדים באחד התחומים החדשניים והצומחים ביותר- עולם האינטרנט, המובייל והטלוויזיה.
  3. מה  בתוכנית שלכם לכניסה ופיתוח שטחים ותחומים נוספים?
    אנחנו כמובן כל הזמן מסתכלים על הטרנדים הטכנולוגיים והשיווקיים. בסוף שנת 2010 בנינו תוכנית אסטרטגית לחברה לשלוש שנים הקרובות אשר הוכיחה את עצמה גם באתגרים הטכנולוגיים וגם באתגרים השיווקיים. בשנה האחרונה הגדלנו משמעותית את הנוכחות שלנו בתחומים ושטחים חדשים שלא היינו נוכחים בהם בעבר. בשנה הבאה נחזק את מה שהתחלנו. הפוטנציאל של התחומים שהתחלנו להתעסק בהם השנה הינו גדול מספיק והוא מאפשר להכפיל ואך לשלש את עסקי החברה. מה שכן נעשה בשנה הקרובה זה בחינה נוספת של התוכנית התלת-שנתית ונעשה לה "Fine-Tuning" לפי התפתחות השוק והטכנולוגיות.   
  4. מה הערכתך לגבי הצפוי בשוק ה-ITC בשנת 2012?
    לדעתי השנה הבאה הולכת להיות מעניינת, אך לא פשוטה בכלל.
    בתחום הדיגיטל יהיו הרבה אתגרים בעיקר בצד ה-UX  (חווית המשתמש) והטכנולוגי. הרבה ארגונים יצטרכו לפצח את החידה שתענה על רצונות וצרכים של המשתמש הסופי (הצרכן). זה יהיה אתגר אמיתי כי לא ברור, נכון להיום, מי משלושת הגדולים ינצח (מיקרוסופט, גוגל, אפל). מה שכן ברור שיהיה שילוב מטורף ברמה של חוויית המשתמש כי בסופו של יום, מי שישתמש בשירותים של הארגונים האלה יהיה צרכן שיחליף את כלי הגישה שלו (טלפון, טאבלט, מחשב וטלוויזיה)  לשירות בצורה יחסית פשוטה, מהירה וזולה. גם הטכנולוגיה תצטרך לתמוך באתגר הלא פשוט הזה, וכתוצאה מכך יכנסו חזק מאוד כלים ושפות כמו HTML5 שיתמכו בריבוי מסכים.

    בקיצור, אם חשבנו שנכנסנו לעוד בועת Hi-tech   כנראה שלא כל כך. היו השנה הגזמות בשוק בהוצאות עבודה וגובה השכר לאנשי תוכנה, אבל בשנה הבאה נראה האטה, אם לא ירידה.
    שפיות עוד אף פעם לא הזיקה לעסקים...