סין שוברת שיא בקניות באינטרנט

יום ג', 12 בנובמבר 2013

Alibaba חברת המסחר אלקטרוני הגדולה ביותר של סין , שברה שיאי מכירות ביום אחד באינטרנט במהלך חג הקניות הגדול ביותר במדינה.
ביום ממכירות אחד מכרה החברה ברשת סך כולל של 5.75 מילירד דולר סחורות . השיא הקודם היה 3.14 מייליארד דולר.

יום הקניות הגדול ביותר בסין נקרא "יום רווקים"  והוא דומה לחג האהבה בארה"ב. ההבדל המוצהר העיקרי של "יום הרווקים"  הוא שהוא מכוון ישירות לקניות. הרעיון הוא שאנשים צריכים לפנק את עצמם ואת משפחתם על ידי רכישת בגדים, כלי בית, ומוצרים אחרים ביום הרווקים.

אנליסטים בסין מציינים כי בעבר, אנשים היו נוהגים לפקוד חנויות בתחומים שונים תוך נדידה ביניהן עבור "יום הרווקים" אבל עכשיו יותר ויותר אנשים הפכו לקונים באינטרנט.

אתרי אינטרנט וסוחרים מקוונים בסין מציעים עתה  שורה של עסקות, הנחות, ומבצעים ולדברי סוכנות המידע בלומברג, המכירות הקמעונאיות באינטרנט  בסין קפצו מרמה של 4.3 אחוזים בשנה שעברה ל-6.3 אחוזים מכלל הקניות בתחילת השנה.
מציינים כי גם בארה"ב נולדים חגים מוכווני קניות באינטרנט.
גל הקניות באינטרנט מרקיע שחקים. בשנה שעברה הביא "יום שני המקוון" קניות ברשת בהיקף של כ-1.46 מיליארד דולרים והשנה מצפים ליותר בתקופת חגי סוף ותחילת השנה הקרובים.