סמסונג מנצחת את אפל

יום ה', 14 ביולי 2016

התחרות בעולם הסמארפטונים לא נפסקת לרגע. למובילות  עד כה - אפל, סמסונג, LG  'HTC  נוספו שורת חברות סיניות המספקות מכשיר סביר בחצי מחיר.

אבל מי המוביל?

עתה באים נתונים מארצות הברית ומלמדים על הראש-בראש שם.

עד כה הובלת שוק הסמארטפונים התחלקה בגדול בין אפל לסמסונג. אך אם עד כה בארה"ב המספרים תמיד נטו לטובת הראשונה, נתונים חדשים מראים שברבעון האחרון חל מהפך רציני לטובת השנייה. מחקר של חברת Kantar  שנתוניו פורסמו  באתר The Verge  מראה שסמסונג מחזיקה כיום בנתח שוק של 37% לעומת 29% שבידי אפל. כל זאת בזכות מכירות מצוינות במהלך הרבעון השני של 2016.

כזכור פורסם ב-softnews  כי חברת סמסונג סיכמה באחרונה את הרבעון הטוב ביותר שלה מזה שנתיים בין היתר בזכות הגלקסי S7.

ניתוח של הנתונים מראה שסמארטפון הדגל האחרון של סמסונג, הגלקסי S7נמכר יותר מאשר מכשיר האייפון האחרון של אפל, ה-6S הנמצא יותר מחצי שנה בשוק.

ההצלחה של סמסונג באחרונה מלמדת כי הנאמנות למותג זה או אחר אינה מובטחת.

אצל אפל, הנאמנות של משתמשיה תמיד הייתה אגדתית ומעטים הם לקוחות החברה שניסו לעבור למכשיר מתחרה. אך כעת גם סמסונג יכולה להתגאות באחוז גבוה של לקוחות שמעוניינים לרכוש מוצר שלה בעתיד. אחוז הלקוחות הנאמנים של אפל עמד על 88%, ואילו זה של סמסונג מגיע כיום ל-86%. זהו למעשה הישג מרשים עבור הקוריאנים שהיו תמיד טובים בלמכור מכשירים, אך גרועים מאוד בלשמור על הלקוחות.

מסתבר כי הגלקסי S7ו-S7אדג' הצליחו לראשונה לשבור את תקרת הזכוכית. אמנם מדובר במכשירים מצוינים שזכו לשבחים בקרב המבקרים והתקשורת, אך הם גם זכו בזכות תזמון מצוין בהשקה. מתחרותיה של סמסונג, LG, HTCוסוני כולן השיקו את מכשירי הדגל המתחרים לאחר הגלקסי S7. בנוסף, חלק מהם, כמו סדרת האקספריה Xפרפורמנס של סוני עדיין לא זמינים לרכישה בארה"ב, מה שהופך אותם למתחרים וירטואליים.