סקר שוק טכנולוגיה לשרות מנהלי שיווק

יום א', 2 בדצמבר 2012

סקר  שוק PCoN

  •    למרות שלכאורה אין קשר בין התחומים, בשנים האחרונות השיווק הופך ליותר ויותר טכנולוגי. ערוצי השיווק המרכזיים, כוללים מכשירים ניידים ורשתות חברתיות, בעוד סרטוני וידאו מקוונים, הופכים לאמצעי שיווק בולט. ניהול השיווק, מתבסס גם הוא על כלים ממוחשבים וטכנולוגיות כמו BI, מידע שמותאם  למיקום הלקוח ופתרונות רבים, שנותנים מענה לערוצי השיווק החדשים. הדבר מצריך ממנהלי השיווק התמצאות בטכנולוגיה. במקביל, הענן מהווה פתרון נוח ומהיר לאימוץ כלים ופתרונות טכנולוגיים, שאינם נסמכים על אגף המחשוב.
  •    מעבר לטכנולוגיות שהוזכרו, תחומי המחשוב שיכולים לסייע לשיווק הם רבים, מגוונים ומשמעותיים. אלו כוללים כלים ותיקים וחשובים כמו CRM, כלים לעיבוד וניתוח Big Data, כלי שיווק במייל ובווידאו, כלים לניהול המכירות וכלים לשימור לקוחות פוטנציאליים. תחומים חדשים יותר כוללים כלים לניהול השיווק ברשתות החברתיות ובניידים, כלים המסייעים בקיום וובינרים וכנסים מקוונים ואף כלים ליצירת קמפיינים מבוססי מציאות רבודה.
  •    באופן מיוחד, נדגיש את יכולת הטכנולוגיה לספק מענה אישי, לצד אוטומציה, יכולת למדוד כל דבר ולהגיב במהירות. כל אלה, יוצרים כר נרחב של הזדמנויות עסקיות, שמוגבלות רק על ידי הדימיון והיצירתיות.
  •   למנהל ה-ITשירצה להיכנס לתחום, ממתינים כמה אתגרים שיהיה עליו לצלוח בדרך להשגת הערך העסקי הנכסף. יהיה עליו להתמודד עם הבדלי התרבות והחשיבה בין שתי המחלקות, עם חוסר ידע מספק של מחלקת השיווק על מחלקת ה-ITולהיפך, עם הקצב המהיר של עולם השיווק ועם הצורך באינטגרציות מורכבות. את כל אלה, יהיה עליו לבצע מתוך מציאות, שבמסגרתה התרגלו מרבית מנהלי השיווק לפעול עצמאית, תוך עקיפת מחלקת ה-IT.
  •   בסקר שנערך בקרב מנהלים בארגונים, רק 17% הזכירו את מחלקת ה-ITכיחידה שמספקת רעיונות חדשניים לשיווק (לפי The Economist). בה בעת, לפי GigaOM, התחום של פתרונות שיווק טכנולוגיים ארגוניים, אשר היה שולי באופן יחסי, צפוי לגדול משמעותית בשנים הקרובות, וזו עשויה להיות הזדמנות טובה לשנות את התמונה.

 לסיכום - היכרות של מנהל המחשוב עם כלים ממוחשבים המסייעים לשיווק ויכולתו ליצור שיתוף פעולה עם השיווק, יחזקו את מעמדו ויאפשרו לו לתרום לארגון, ערך עסקי משמעותי.